Renault Grand Espace - stary, ale jary 2011-03-31
Renault Grand Espace

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Choć Renault Espace IV jest już na rynku od dziewięciu lat, to wcale nie musi się bać młodszej konkurencji.
 

Renaule Espace to już prawdziwy klasyk.  Pierwszy europejski samochód typu van trafił na rynek w 1984. Obecna, czwarta generacja auta jest w sprzedaży od 2002 roku. Espace pięć lat temu przeszedł modernizację. Trzeba przyznać, że mimo podeszłego wieku, Renault nie ma się czego wstydzić.

Nadwozie

Renault Espace wygląda jak trapez na kołach. Dzięki kanciastym kształtom, sylwetka nie wygląda na przestarzałą, a 18-calowe felgi i przyciemniane tylne reflektory cieszą oko. Testowana przez nas wersja Grand ma lepsze proporcje niż standardowy, krótszy model. Samochód mierzy 4861 mm długości, 1860 mm szerokości i 1819 mm wysokości.

Dobrą widoczność zapewniają duże powierzchnie szyb. Przeszklony jest również dach o powierzchni 2,2 metra kwadratowego. Samochód nie ma przesuwanych tylnych drzwi, ale z wsiadaniem do wnętrza nie ma problemu.

Wnętrze

Renault nie na darmo nazwało swojego dużego vana Espace, czyli przestrzeń. Auto wewnątrz jest bardzo przestronne. W środku wygodnie będzie podróżować pięć osób. Dwa dodatkowe, składane fotele są umieszczone w bagażniku. Gdy nie są potrzebne, mozna je zupełnie wyjąc i ozstawić w garażu.

Możliwości aranżacji jest bez liku. Fotele obu rzędów można przesuwać, pochylać im oparcia czy zamieniać w stoliki. Mamy jedynie zastrzeżenie do zbyt nisko umieszczonych siedzisk z tyłu i kiepskiego trzymania bocznego wszystkich miejsc. Ale powiedzmy sobie szczerze, Espace nie służy raczej do ostrej jazdy po zakrętach.

Osoby siedzące na czterech skrajnych miejscach mają dostęp do indywidualnych panelów sterowania klimatyzacją. W zagłówkach zostały zamontowane ekrany, na których można oglądać filmy lub playlistę audio. Do sterowania systemem multimedialnym pasażerom tylnego rzędu służy pilot.

Przejdźmy do przodu. Fotel kierowcy ma pamięć ustawień. Kierownicę i gałkę zmiany biegów pokrywa skóra. Na desce nie znajdziemy żadnych przycisków, powędrowały one na tunel środkowy, przed dźwignię skrzyni. Obsługa instrumentów w ten sposób wymaga pewnego przyzwyczajenia. Wskaźniki i ekran z funkcjami zostały zamontowane na środku kokpitu. W niczym nie przeszkadza to w jeździe, a wyświetlane informacje są czytelne.

Pozbawienie deski rozdzielczej wszelkich przycisków służyło zrobieniu miejsca na pięć zamykanych schowków. Środkowy jest podświetlany i chłodzony, znajduje się w nim też zmieniarka i wtyczka do podłączenia odtwarzacza mp3. Ponadto w drzwiach są obszerne fotele. Bagażnik jest ogromny. Przy standardowym ustawieniu z pięcioma fotelami kufer zmieści 780 l. Maksymalna pojemność wynosi 3050 l.

Wrażenia z jazdy

Nasze Renault Espace było napędzane wysokoprężnym silnikiem 2.0 dCi. Dieslowska jednostka rozwija maksymalną moc 175 KM przy 3750 obr./min , zaś maksymalny moment obrotowy 360 Nm  przy 1750 obr./min. Motor jest sprzężony z 6-stopniowym automatem. Van przyspiesza do setki w 11 sekund i może się rozpędzić do maksymalnej prędkości 200 km/h. W bezstresowym wyprzedzaniu przeszkadza wolna praca skrzyni, której zdarza się czasami „zawiesić” przed redukcją po gwałtownym wciśnięciu gazu. Spalanie w trasie wynosi ok. 9 l/100 km, w mieście może urosnąć do 14 l.

Espace jest jednak autem do spokojnej jazdy na długich dystansach i w z tej roli wywiązuje się znakomicie. Renault ma miękkie, komfortowe zawieszenie, auto wprost płynie po drodze. Podwozie dobrze wybiera nierówności, ma tylko problemy z pokonywaniem krótkich przeszkód, po przejechaniu których nadwozie się buja. Niestety, układ kierowniczy jest nieczuły i nieprecyzyjny. No ale cóż, w końcu Espace’owi bliżej do autobusu niż do hot-hatcha.

Cena

Renault Grand Espace w bogatej wersji Initiale, z silnikiem 2.0 dCi i automatem, kosztuje 172 600 zł. Jednak obecnie van jest sprzedawany w promocyjnej cenie 140 324 zł. Mimo leciwego wieku, Espace wciąż zasługuje na uwagę i dobrze wypada na tle młodszych rywali pokroju Forda Galaxy. Renault to dobra propozycja zarówno dla rodzin wożących mnóstwo drobiazgów i wózek, jak i dla firm, które potrzebują auta na delegacje. Espace wciąż zadziwia swoją przestrzenią i komfortem.

 

Renault Grand Espace 2.0dCi Initiale

Moc: 175 KM przy 3750 obr./min
Moment obrotowy: 360 Nm przy 1750 obr./min
Długość/Szerokość/Wysokość: 4861/1860/1819 mm
Pojemność bagażnika:  780 / 3050 l

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 11 s
Prędkość maksymalna: 198 km/h
Średnie testowe spalanie: 11,5 l/100 km

Cena wersji testowej: 172 600 zł (140 324 zł w obecnej promocji)

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe