Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2011-04-07
Mitsubishi ASX

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Mitsubishi ASX szturmem wdarł się na polski rynek. Samochód trafił do sprzedaży w lipcu 2010 roku i w sześć miesięcy rozszedł się w liczbie 1700 egzemplarzy. Jego starszy brat Outlander, który jest najpopularniejszym SUV-em w naszym kraju, osiągnął dwukrotnie wyższą sprzedaż, ale miał na to 6 miesięcy więcej.

Tajemnica sukcesu małego Crossovera jest prosta: Mitsubishi obcięło Outlandera o 37 cm. Oba auta bazują na tej samej płycie, której rozstaw osi wynosi 267 cm. Dzięki temu, że ASX jest krótszy od SUV-a, ma małe zwisy i wygląda zgrabnie. Dodatkowym magnesem przyciągającym wzrok  jest przód Jet Fighter.

Wnętrze również nie zaskakuje. Wprawdzie kształt deski rozdzielczej jest inny, ale przełączniki, pokrętła, ekrany i kierownica zostały żywcem przeszczepione z Oultandera. Nam to wcale nie przeszkadza, obsługa auta jest bowiem banalnie prosta. Wszystko jest pod ręka, gałki i przyciski są duże, a wyświetlacze – czytelne. Miejsca w obu rzędach jest naprawdę sporo, ale oparcie tylnej kanapy jest zbyt pionowe. Bagażnik ma słuszną pojemność 419 i pojemny schowek pod podłogą.

Nie jest jednak idealnie. Wprawdzie w kabinie jest trochę miękkich materiałów, ale dominuje twardy plastik nienajlepszej jakości. Po niby chromowanych pokrętłach nawiewu od razu widać, że są zrobione z kiepskiego tworzywa. Ponadto, właściciele ASX-ów, z którymi mieliśmy okazję rozmawiać, narzekali na trzeszczenie w kabinie.

Hałas w kabinie wywoływał też silnik. Ale to w zasadzie jedyna wada motoru, który znajdziemy pod maską Mitsubishi ASX. Jednostka 1.8 D-ID MIVEC (de i de miwek)to pierwszy na świecie turbo diesel ze zmiennymi fazami rozrządu i o zmiennej geometrii otwierania się i zamykania zaworów ssących. Przełózmy to na ludzki język: motor spełnia normę Euro 5 i średnio spala 6,5 litra na 100 km. Gdy naprawdę mocno ciśniemy zużycie nie przekroczy 9 litrów. 150-konny motor o momencie na poziomie 300 Nm pozwala przyspieszyć do setki w mniej niż dziesięć sekund i rozpędzić się do 200 km/h.

Osobną sprawą jest podwozie. ASX ma trzy trybu napędu: na przednią oś, 4WD Auto z dołączaną tylną osią w razie poślizgu i 4WD Lock ze stałym napędem na wszystkie koła. Małe Mitsubishi nieźle radzi sobie zarówno w lekkim terenie, jak i na zwykłej drodze. Układ kierownicy jest mięsisty, ale reaguje z lekkim opóźnieniem. ASX najbardziej lubi proste odcinki, ze względu na podsterowność. Zawieszenie dość dobrze wybiera nierówności, ale jest głośne.

ASX jest bogato wyposażony, nieźle wygląda i ma porządny silnik, więc nic dziwnego, że cieszy się taką popularnością. Pozostaje kwestia ceny.  Konkurencyjny Nissan Qashqai z napędem 4x4 i dieslem o mocy 150 KM kosztuje minimum 100 tys. Mitsubishi ASX 4WD z silnikiem 1.8 D-ID o takiej samej liczbie koni mechanicznych, kosztuje minimum 95 tys. złotych. Nasza testówka była droższa o 20 tysięcy i zbliżała się ceną do Outlandera. Ale nie każdy potrzebuje dodatkowych 37 cm.

 

Mitsubishi ASX 1.8 D-ID MIVEC
Moc: 150 KM przy 4000 obr./min
Moment obrotowy: 300 Nm przy 2000 – 3000 obr./min
Długość/Szerokość/Wysokość: 4295/1770/1615 mm
Pojemność bagażnika:  419/1219 l

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 9,9 s
Prędkość maksymalna: 200 km/h
Średnie testowe spalanie: 6,7l/100 km

Cena wersji podstawowej (1.6 MIVEC 2WD) : 69 100 zł
Cena wersji testowej: 116 190 zł

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe