Pierwsza jazda: Mercedes Klasy C po face-liftingu 2011-04-14
Mercedes Klasa C

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Klasa C to jeden z filarów sprzedaży koncernu Mercedes-Benz. Trzecia generacja, produkowana od 2007 roku, rozeszła się już w liczbie miliona egzemplarzy.

Mimo tak dobrego wyniku niemiecki producent stwierdził, że najwyższy czas na face-lifting i na targach Detroit 2011 zaprezentował odświeżoną C Klasę. Wprawdzie na pierwszy rzut oka zmiany są niewielkie, ale Mercedes zapewnia, że zmienił w samochodzie dwa tysiące części.


Klasa C ma przede wszystkim inny przód. Reflektory mają teraz kształt litery L. W przemodelowanym zderzaku znajdują się światła do jazdy dziennej LED. Diody pojawiły się też w tylnych światłach.


W środku znajdziemy kierownicę przeszczepioną z modelu CLS. Nowy jest też kształt konsoli środkowej i górnej części deski rozdzielczej. Ekran, dawniej chowany, teraz jest umieszczony pod daszkiem. Tym samym Klasa C upodobniła się we wnętrzu do Klasy E. Do obsługi i materiałów już przed face-liftingiem nie mieliśmy zastrzeżeń. W ofercie pojawiły się nowe wzory wykończenia w żywszych kolorach, które optycznie powiększają wnętrze.


Pierwsze jazdy poprawionym Mercedesem mieliśmy okazję odbyć za kółkiem modelu C 200, z benzynowym motorem 1.8 o mocy 184 KM. Świetnie się złożyło, bowiem nie tak dawno testowaliśmy przedliftingową Klasę C z tą samą jednostką. Już wtedy podobało nam się zawieszenie i układ kierowniczy, irytował za to pięciobiegowy automat, zdecydowanie zbyt wolny jak na możliwości silnika. Teraz C 200 jest wyposażony w nową przekładnię 7G-TRONIC PLUS (seven dżitronik plus), która tchnęła w auto nowe życie. Wreszcie jazda odbywa się bez szarpnięć i nerwowego czekania na redukcję przy nagłym wciśnięciu gazu. Skrzynia ma możliwość przełączenia na tryb sportowy.
W oszczędzaniu pomaga również system start/stop. Musimy przyznać, że działa sprawnie i nie czuliśmy kompulsywnej potrzeby wyłączenia go, co zdarzało się w przypadku innych aut. Z innych ciekawostek warto wspomnieć o układzie Attention Assist (atenszyn assist), który monitoruje ponad 70 parametrów zachowania kierowcy i sprawdza czy ten nie jest zmęczony.


Odnowiony Mercedes Klasy C jest dostępny w trzech wersjach wyposażenia: standard, Elegance oraz Avantgarde. Ceny startują od 126 700 zł. Nasz egzemplarz był droższy o prawie 50 tys. zł. Cóż, za jakość Mercedesa się płaci. Bo chociaż Klasa C po face-liftingu nie jest o klasę lepsza od dotychczasowego modelu, to jednak trzyma bardzo wysoki poziom.

Mercedes-Benz C 200 CGI Avantgarde
Pojemność silnika: 1796 cm3
Moc: 184 KM (5250 obr./min)
Moment obrotowy: 270Nm (1800–4600 obr./min)
Długość/Szerokość/Wysokość: 4591/1770/1447 mm
Pojemność bagażnika:  475/1219 l

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 7,8 s
Prędkość maksymalna: 235 km/h
Średnie testowe spalanie: 6,9 l/100 km

Cena wersji podstawowej: 126 700 zł
Cena wersji testowej: 172 978 zł

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe