Honda Insight - dobra alternatywa dla Priusa 2011-04-28
Honda Insight

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Pierwsza generacja Hondy Insight, wprowadzona na rynek w 1999 roku, miała skutecznie walczyć z Toyotą Prius. Awangardowo stylizowana, trzydrzwiowa Honda przegrała jednak pojedynek z Toyotą i to Prius stał się ikoną hybrydowej motoryzacji. Nowy Insight, który zadebiutował w 2009 roku, ma to zmienić.
 

Trudno nie zauważyć, że Honda jest podobna do hybrydowej Toyoty. Zwłaszcza tył przywodzi na myśl Priusa. Przód jest za to dużo lepszy. Ostre, agresywne linie pasowałyby równie dobrze do sportowego hatchbacka. Jedno jest pewne, nietypowa i opływowa sylwetka Hondy wyróżnia się na drodze.


Wnętrze auta jest dużo ciekawiej stylizowane niż karoseria. Futurystyczna deska rozdzielcza wygląda jak filmów science-fiction z lat ’80 XX wieku. O dziwo jednak, ergonomia jest bardzo dobra. Szybko można się przyzwyczaić do obsługi okrągłego panelu klimatyzacji, umieszczonego blisko kierownicy. Obsługa radia też nie sprawia problemów. Szkoda, że dominującym materiałem w środku Hondy jest twardy plastik.

Miejsca na nogi w obu rzędach jest całkiem dużo, przednie fotele mają jednak trochę zbyt krótkie siedziska. Bagażnik ma 408 litrów. Próg załadunku jest bardzo wysoki, ponieważ pod kufrem umieszczony został akumulator.

Wskaźniki wymagają osobnego omówienia. Na środku znajduje się czytelny obrotomierz, a obok niego - wskazówka ładowania i wykorzystania akumulatora. To jeszcze nie wszystko. Podświetlenie prędkościomierza zmienia się w zależności od stylu jazdy. Gdy łagodnie naciskamy na gaz lub hamujemy gromadząc równocześnie energię, wskaźnik świeci się na zielono. Przy bardziej agresywnej jeździe podświetlenie zmienia się na niebiesko. Ponadto, Insight nagradza kierowcę za łagodną jazdę. Im bardziej ekologicznie jeździmy, tym wirtualne roślinki mają więcej listków.

Hondą da się jeździć naprawdę oszczędnie. Zużycie paliwa rzędu 5 litrów na 100 km nie jest niczym niezwykłym. Pod względem spalania, napęd hybrydowy spisuje się więc tak, jak powinien. Insight to jednak nie demon prędkości.  Samochód jest napędzany benzynowym silnikiem 1.3 o mocy 88 KM i momencie rzędu 121 Nm. Motor spalinowy jest wspomagany elektrycznym, który ma 14 KM i aż 78 Nm. Przyspieszenie do setki zajmuje 12 sekund. Bezstopniowa skrzynia CVT sprawia, że Honda strasznie wyje przy przyspieszaniu. Ratunkiem jest przełączanie biegów łopatkami.

Niestety, Honda nie ma trybu jazdy wyłącznie na prąd. Priusem chociaż kilka kilometrów możemy przejechać na motorze elektrycznym. Jedyną możliwością większego zaoszczędzenia na paliwie jest włączenie trybu ECON. Silnik ma wtedy niższą moc, system start and stop uruchamia się częściej, a klimatyzacja raczej wietrzy niż chłodzi kabinę.

Ceny Hondy Insight zaczynają się od 76 800 zł. To całkiem sporo, ale konkurencyjna Toyota jest sporo droższa. Podstawowa wersja Priusa kosztuje 100 tys. złotych. Honda Insight ze swoim niskim spalaniem, ciekawym wnętrzem i w miarę rozsądną ceną z pewnością zacznie podgryzać Toyotę

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe