Volkswagen Caravelle - auto na ósemkę 2011-05-05
VW Caravella

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

W zeszłym roku Volkswagen odświeżył model Transporter. Największą nowością pośród zaprezentowanej niedawno gamy T5 była odmiana Caravelle. Na nasz test trafiła wersja wyposażona w najmocniejszy silnik o mocy 180 KM z siedmiobiegowa skrzynia DSG.

Face lifting zaproponowany przez Volkswagena nie jest zbyt nachalny, jednak łatwo zauważyć nowe trendy w projektach VW – charakterystyczne są zwłaszcza przednie reflektory zaprojektowane zgodnie z nowa wizją Waltera de Silvy.


Największe zmiany zaszły pod maską T5. Silniki Diesla o pojemności 1.9 i 2.5 zostały zastąpione dwulitrowym, z zasilaniem common rail. Ten silnik to ogromna zaleta Caravelle. Samochód jest niesamowicie elastyczny, generuje spory maksymalny moment obrotowy, a przy tym jest niezwykle ekonomiczny – taki kolos z kompletem pasażerów i zapakowanym bagażnikiem spalił podczas naszego testu średnio 9 litrów oleju napędowego. Jednostka świetnie współpracuje z siedmiobiegowym, dwusprzęgłowym automatem. Duży plus auta to także seryjny system ESP oraz wskaźnik optymalnego biegu.

We wnętrzu VW Caravelle na kierowcę czeka wygoda i luksus. Nie jest to wprawdzie Multivan, który przyzwyczaił nas do kabiny jak z klasycznej limuzyny, ale Caravelle serwuje wystrój niemal jak w markach Premium. Wszystko świetnie spasowane, materiały bardzo dobrej jakości, fotele wygodne. Zegary i kierownica jakby żywcem wyciągnięte z Passata. Do tego znakomita, zintegrowana nawigacja, dopracowana ergonomia i nieoceniony zwłaszcza zimą system ogrzewania postojowego, skzoda tylko, że bez zewnętrznego zasilania.

Wadą Caravelle jest niezbyt dużo możliwości modyfikacji siedzeń pasażerów – szkoda, że dwóch tylnych rzędów nie można ustawić naprzeciw siebie. Ale i tak siedmiu pasażerów podróżuje w tym aucie bardzo wygodnie. A gdy zajdzie potrzeba bardzo szybko wersje osobowa przekształcimy w Transportera o ogromnej powierzchni ładunkowej – dwa tylne rzędy siedzeń demontuje się dosłownie w kilka minut.

Caravelle Comfortline kosztuje 180 tyś złotych. To niemało, ale na pewno nie są to pieniądze wyrzucone w błoto.

Żródło: moto24.tv

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe