Mondeo klasy premium 2011-05-19
Ford Mondeo

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Ford Mondeo chce awansować z klasy średniej do wyższej średniej. Może mu w tym pomóc luksusowe wnętrze, a także znakomite zawieszenie

Przez lata, flagowym autem w gamie Forda był Scorpio. Sprzedawał się jednak słabo i w 1998 roku zniknął z oferty. Schedę po nim musiał przejąć mniejszy model – Mondeo. O ile poprzednia generacja była typowym, solidnym i nudnym przedstawicielem klasy średniej, o tyle nowe Mondeo z powodzeniem może aspirować do segmentu Premium.

Jeszcze przed oficjalną premierą, Mondeo zadebiutowało w filmie z Bondem. Jamesem Bondem. Ford może nie zachwycił widzów tak jak inne auto szpiega - Aston Martin DB9, lecz sylwetka auta naprawdę może się podobać.

Dynamiczne linie zaprojektowano tak, że auto nawet na postoju wygląda, jakby jechało. Nie brakuje stylistycznych smaczków, takich jak przetłoczenia na masce czy atrapy wlotów powietrza przy kierunkowskazach. Całości dopełniają 18-calowe felgi.

Jednak to, co najciekawsze, Mondeo ma do zaoferowania w środku. Obszyte skórą siedzenia są bardzo obszerne. Deska rozdzielcza jest wykonana z miękkiego tworzywa oraz aluminium.  Sportowego smaczku dodają okrągłe wloty powietrza. Wprawdzie widoczność do tyłu nie budzi zachwytu, ale humor poprawia bagażnik, który może pomieścić nawet 1500 litrów.

Wróćmy na miejsce pracy kierowcy. Kierownica jest regulowana w dwóch płaszczyznach, a fotel kierowcy naszpikowany elektroniką: można go chyba nawet ustawić do góry nogami, po czym włączyć ogrzewanie. Obsługa komputera pokładowego jest intuicyjna. Większością funkcji można sterować z kierownicy. Między zegarami znajdziemy czytelny wyświetlacz.  Nie możemy jednak zrozumieć, dlaczego w aucie wartym 140 tysięcy złotych, nawigacja nie mówi do nas po polsku, skoro Ford postarał się nawet o wyświetlanie polskiej czcionki?

Sama jazda to czysta przyjemność. Dwulitrowy turbo diesel o mocy 140 koni jest bardzo dynamiczny. Maksymalny moment obrotowy rzędu 320 niutonometrów mamy już przy 1750 obrotach. Spalanie na poziomie 11 litrów w mieście i 7 w trasie jest do zaakceptowania.

Skrzynia jest precyzyjna, a biegi wchodzą z przyjemnym kliknięciem. Świetne zawieszenie dobrze wybiera nierówności. W trybie Sport auto jest niezwykle stabilne i neutralne, nawet gdy przejeżdżamy zakręty z duża prędkością.

 Dzięki dynamicznemu wyglądowi, wnętrzu o wysokim standardzie oraz świetnej pracy silnika i zawieszenia, Mondeo czwartej generacji zasłużenie awansowało z klasy średniej - do wyższej średniej.

Żródło: moto24.tv

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe