Nowy Citroen C4 2011-07-13
Citroen C4 Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Citroen jest na fali i wypuszcza model za modelem. Wydaje się, że francuski producent powrócił do formy sprzed wielu lat, kiedy auta z szewronem na masce wyznaczały standardy w europejskiej motoryzacji. Nowe „cytryny” są nowoczesne technologicznie, dobrze wykonane i ciekawe pod względem stylistyki, a przy tym wciąż dość tanie na tle konkurencji. Nie inaczej jest w przypadku modelu C4 drugiej generacji.

Kompaktowy Citroen nie ma już charakterystycznego garbatego tyłu, znanego z pięciodrzwiowej wersji poprzedniej „c-czwórki”. Karoseria jest dość spokojna, jednak ma wiele smaczków, dzięki którym wyróżnia się z tłumu. Najbardziej w oczy rzucają się reflektory i tylne światła. Nie brakuje przetłoczeń przy grillu, światłach i na drzwiach. Przedni zderzak ma na dole wcięcie imitujące spojler. W tylnym znajduje się chromowana poprzeczka dodająca elegancji. Testowana przez nas wersja Seduction dodatkowo kusiła soczystym, czerwonym lakierem.

Wnętrze auta jest dość ciemne i stonowane, ale jesteśmy pozytywnie zaskoczeni jakością wykonania. Spasowanie elementów jest bez zarzutu, a materiały miękkie i przyjemne w dotyku. Pod tym względem zastrzeżenia mamy tylko do drzwi, gdzie mogłyby być mniej twardego plastiku. Wielu kierowców ucieszy się zapewne z tego, że kierownica jest normalna. W poprzednim C4 środek był nieruchomy. Dzięki dużym pokrętłom i przyciskom obsługa jest prosta. Trzeba za to przywyknąć do mikroskopijnych wskazówek na zegarach, okalających elektroniczne wyświetlacze. Przednie fotele są obszerne, ale trochę brakuje im bocznego podparcia. Z tyłu wygodnie będą podróżowały dwie dorosłe osoby. W bagażniku o pojemności 380 litrów znajduje się wyjmowana latarka.

Testowy Citroen C4 miał pod maską benzynowy wolnossący silnik 1.6 VTi o mocy 122 KM, który pozwalał rozpędzić auto do setki w 10 sekund. Średnie spalanie wyniosło ok. 7 litrów/100 km. Motor bezproblemowo radzi sobie z ważącym 1200 kg kompaktem i ładnie brzmi. W bezstresowym wyprzedzaniu pomaga dość precyzyjna skrzynia biegów. Największym atutem Citroena jest zawieszenie, świetnie wybierające dziury w polskich drogach, równocześnie dające frajdę z jazdy po zakrętach. Droga hamowania jest godna pochwały – wynosi 38 metrów przy rozgrzanych hamulcach

Citroen C4 1.6 VTi Seduction uwodzi ciekawą stylistyką, dobrym wykończeniem oraz ceną, która wynosi ok. 66 tys. złotych. Volkswagen Golf z silnikiem o takiej samej mocy i w podobnej cenie nie ma ESP czy klimatyzacji. Citroen, poza kompletem systemów elektronicznych, był wyposażony m.in. w automatyczną klimę, audio z mp3, tempomat i czujniki parkowania. Może więc w pojedynek między tanimi autami koreańskimi, a wysoko cenionymi niemieckimi, włączą się na dobre francuskie samochody?

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe