Jeep Cherokee - prosty i silny 2011-07-28
Jeep Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Jeep Cherokee wygląda tak, jakby wyrąbali go drwale z Minnesoty. Jest strasznie kanciasty. Aż dziw bierze, że koła nie są kwadratowe. Ale Jeep taki ma być: prosty i silny. Najlepiej wygląda w kolorze błota i kurzu. Jeep to nie bulwarówka dla nażelowanych surferów z Californii, tylko rasowy samochód terenowy dla gości we flanelowych koszulach.

W bagażniku o pojemności 419 litrów zmieści się całkiem sporo. Jeśli chcemy schować coś mniejszego, nie musimy otwierać wielkiej klapy. Można uchylić samą tylną szybę. W schowku pod podłogą jest miejsce na drobiazgi.
Środek jest grubo ciosany - jak wnętrze górskiej chaty. Nie mu tu jednak drewna. Jest za to sporo plastiku i trochę skóry. Elementy są jednak spasowane solidnie, a wnętrze pasuje do terenowego charakteru Jeepa. Pasażer na wertepach może chwycić za wielki uchwyt. Przełączniki są na swoim miejscu. Fotele przednie mają trochę za krótkie siedziska, a kierownica jest regulowana tylko na wysokość, nie ma jednak większego problemu z zajęciem wygodnej pozycji. Wsiadanie do tyłu jest trudne i brakuje miejsca na nogi.

Dwutonowy Cherokee ma pod maską silnik Diesla o pojemności 2.8 litra. 177 koni mocy nie imponuje, ale moment obrotowy rzędu 460 Nm – już tak. Jeep pali dość dużo – 10 litrów w trasie i 14 litrów w mieście. Motor jest sprzężony z pięciostopniowym automatem, który jest trochę ospały. Dzięki centralnemu mechanizmowi różnicowemu ze sprzęgłem wielopłytkowym, kierowca może włączyć napęd na tylną oś lub na cztery koła. Tryb 4x4 ma dodatkowo przełożenie terenowe. To właśnie elektronicznie sterowany reduktor stanowi o sile Jeepa. Cherokee może zbyt buja się na asfalcie, ale w terenie nie ma sobie równych. Szutrowe i zaśnieżone drogi to żadne wyzwanie dla kwadratowego Amerykanina. Wprawdzie podczas prowadzenia czuć jego masę, szybki i bezpośredni układ kierowniczy zapewnia jednak łatwość i pewność prowadzenia. System HDC umożliwia zjeżdżanie ze wzniesień bez konieczności używania hamulca. Cherokee sam utrzymuje stałą prędkość.

Cherokee w wersji Limited kosztuje prawie 170 tysięcy złotych. Mamy nadzieję, że ewentualni nabywcy Jeepa chociaż czasem wytarzają swoje auto w błocie. Jazda po bulwarach to dla Cherokee kara i potwarz.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe