Fiat Panda Cross 4x4 2011-08-04
Fiat Panda Cross Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Fiat Panda Cross 4x4 wygląda groźnie. Dwukolorwe nadwozie przykuwa spojrzenia i wyróżnia auto na tle innych, miejskich pojazdów. Od standardowej wersji różni się też przednimi i tylnymi lampami oraz relingami dachowymi. Dodatkowe nakładki na drzwi i osłony na zderzakach mają chronić auto w terenie.

Środek też jest ciekawy, ale strasznie plastikowy. Tapicerka kopiuje bojowe barwy karoserii. Ergonomia konsoli środkowej jest bez zarzutu. Lewarek skrzyni biegów jest umieszczony wysoko, tuż pod ręką. Jednak obudowa skrzyni przeszkadza podczas jazdy, często obija się o nią nogą. W długich podróżach przeszkadzają też wysoko umieszczone fotele. Takie rozwiązanie poprawia widoczność, na trasie może być jednak męczące, bo nogi zwisają nam jak z barowego stołka.

Generalnie jednak z przodu i nad głowami jest sporo wolnej przestrzeni. Tył to inna sprawa. Miejsca jest tam mało, zwłaszcza gdy przesunie się przednie fotele. W bagażniku zmieści się zaledwie 200 litrów. Panda ma jednak tylko trzy i pół metra długości, więc oczekiwanie przestrzeni na miarę Fiata Cromy byłoby niesprawiedliwe.

Pod maską Pandy Cross pracuje silnik 1.3 JTD o mocy 70 koni. Jak na tak mały motorek, moment obrotowy jest przyzwoity. 145 Nm pozwoli nam na sprawne podróżowanie po mieście. Przyda się też, gdy zjedziemy z asfaltu w lekki teren. Motor jest jednak głośny.

Spalanie jest trochę za wysokie jak na małego diesla i wynosi 7,5 l/100km. Problemy sprawia skrzynia: biegi wchodzą opornie.

Umówmy się, głębokie brody i ciężkie przeprawy przez błotniste drogi to nie są wyznania dla małej Pandy. Samochód jest jednak na tyle dzielny, że dwoje Polaków objechało nim dookoła Afrykę. Wysoki prześwit i napęd 4x4 sprawiają, że Fiacik bez trudu przedziera się przez śniegi i daje pewność na śliskiej nawierzchni. Szkoda, że napęd na wszystkie koła nie jest permanentny.

Sprzęgło wiskotyczne przekazuje moc automatycznie na jedną lub dwie osie, w zależności od warunków. Samemu można za to zablokować tylny most. Podczas jazdy trzeba pamiętać o wysoko położonym środku ciężkości. Nadwozie potrafi mocno przechylić się na zakręcie.

Panda Cross 4x4 zniknęła już z oferty Fiata, jednak niektórzy dealerzy sprowadzą ją na specjalne zamówienie. Auto nie sprzedawało się zbyt dobrze, a głównym powodem była wysoka cena. Testowana wersja kosztowała 70 tysięcy złotych. Za te pieniądze można mieć większego Fiata Sedici, również z napędem na cztery koła. Panda Cross jest jednak bardziej oryginalna i wzbudza większą sympatię. Idealne auto dla ekscentrycznego gajowego Maruchy.

 

 

Fiat Panda Cross 4x4 1.3 JTD

Wymiary dł./szer./wys.:  3581/ 1611/1605 mm

Bagażnik: 200/800 l

Pojemność: 1248 cm3

Moc maks.: 70 KM

Maks. moment obr.: 145 Nm

Śr. testowe spalanie: 7,5 l/100 KM

0-100 km/h: 18 s

V maks.: 150 km/h

Cena: ok. 70 000 zł

 

Żródło: moto24.tv

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe