Praktyczny japończyk – Nissan Note 2011-08-18
Nissan Note  Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Model Note nie udaje ani motoryzacyjnej gwiazdy, ani potwora szos. Został stworzony po to, by być użytecznym, wygodnym pojazdem. I takim jest – rodzinnym, praktycznym vanem.


Są samochody, które służą do tego, by budzić emocje: wyglądem - jak Alfa Romeo Brera, czy osiągami i zachowaniem na drodze - jak Audi RS6. Są też samochody, które nie aspirują do żadnej innej roli poza podstawową – być użytecznym. Wśród nich rynkowym bestsellerem i liderem segmentu małych vanów jest Nissan Note. W zeszłym roku sprzedano w Polsce 1600 sztuk tych samochodów.
Na pierwszy rzut oka Note nie wzbudza entuzjazmu. Gdyby nie kolor testowanego samochodu,  auto byłoby nijakie. Jedynym ciekawszym elementem jest kształt tylnych lamp, które zachodzą głęboko na dach.


Samochód zajmuje tyle samo miejsca na parkingu co na przykład Opel Corsa, ale za sprawą wyższego nadwozia oferuje znacznie przestronniejsze wnętrze. Desce rozdzielczej Nissana brakuje finezji, ale pod względem ergonomii nie ma się do czego przyczepić. We wnętrzu na pochwałę zasługują przyzwoite materiały wykończeniowe i staranny montaż. Do dyspozycji jest też wiele dobrze rozmieszczonych schowków, choćby taki jak ten pod siedzeniem pasażera z przodu. Zależnie od położenia tylnej, przesuwanej kanapy bagażnik może mieć pojemność od 280 do 440 litrów; dzięki specjalnym pokrywom, jest dwupoziomowy.


Testowanego Note’a wyposażono w najsłabszy w ofercie motor benzynowy o pojemności 1,4 litra i mocy 88 KM. Dzięki niewielkiej masie jego dynamika w jeździe miejskiej jest wystarczająca. Przy spokojnej podróży motor pracuje cicho i harmonijnie. Jednak w trasie, przy prędkości powyżej 110 km/h we wnętrzu robi się głośno. Instynktowne poszukiwanie przez kierowcę szóstego biegu kończy się niepowodzeniem. Taka jazda, zwłaszcza z kompletem pasażerów, jest na dłuższą metę męcząca.


Za to nierówności Note pokonuje sprężyście i cicho, dzięki dobremu zestrojeniu zawieszenia. Na pochwałę zasługuje też precyzyjna praca przekładni biegów i układu kierowniczego – lepsza niż w debiutującej na rynku konkurencyjnej Kii Venga. W mieście Note spala około ośmiu litrów benzyny na 100 km. W trasie zużycie spadało do około sześciu litrów.


Najtańszy Note w wariancie Visia kosztuje niecałe 46 tys. zł. W standardzie ma dwie poduszki powietrzne, elektryczne szyby, centralny zamek. Testowana wersja – I-Way – jest wyposażona dodatkowo między innymi w klimatyzację manualną i boczne poduszki powietrzne, a także w system nawigacji satelitarnej GPS zintegrowany ze sprzętem audio. Jest też złącze usb i złącze do odtwarzacza iPod oraz sterowanie sprzętem audio z kierownicy. Tak wyposażony Nissan kosztuje 56 tysięcy złotych. Rozsądne pieniądze jak za tak praktyczny i nieźle wyposażony samochód.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe