Microcar - dla nastolatków 2011-09-01
Zdjęcie Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Kwadrycykle mają niewielkie wymiary, rozpędzają się do 45 km/h a mimo to są popularne w wielu krajach europejskich.

Sekretem ich sukcesu jest to, że mogą je prowadzić bardzo młodzi kierowcy. Kwadrycykle, zwane też mikrosamochodami, to pojazdy niemal kompletnie nieznane w Polsce. Królestwem takich mikrosamochodów jest Francja. Stamtąd wywodzą się cztery popularne w Europie marki, czyli Aixam, Ligier, JDM i  Microcar. Ich popularyzację umożliwi być może nowelizacja prawa o ruchu drogowym, która już gimnazjalistom pozwoli usiąść za kierownicą

W Polsce mikrosamochody mogą prowadzić szesnastolatkowie, z prawem jazdy B1. Aby jednak za kółkiem mógł usiąść czternastolatek, będzie musiał - za pisemną zgodą rodziców - skończyć standardowy kurs na prawo jazdy kategorii B i zdać stosowne egzaminy.

Auto dla nastolatka nie może ważyć więcej niż 350 kg, jego moc nie może być wyższa niż 5,4KM , a prędkość większa niż 45 km/h.

Prezentowany model M.Go firmy Microcar jest pierwszym mikrosamochodem oferowanym w Polsce. Wyglądem przypomina inne małe pojazdy jak, choćby Smarta czy Toyotę iQ, jednak nie jest ich konkurentem. Microcar ma około trzech metrów długości, a więc tyle co poczciwy Fiat 126p, i może przewieźć dwóch pasażerów.

M.Go, dzięki wykorzystaniu w nadwoziu tworzyw sztucznych i aluminium, waży zaledwie 350 kilogramów i ma ładowność 150 kilogramów. Szerokość wnętrza i siedzeń jest identyczna jak w maluchu, za to miejsca nad głową ma aż o 12 cm więcej. Za fotelami znajduje się bagażnik o pojemności 320 litrów przykryty solidną osłoną.
Od tego pojazdu nie należy oczekiwać komfortu jak w zwykłych autach osobowych, nie można go też oceniać kategoriami takich aut, bo wtedy klekot dwucylindrowego silnika diesla ocenilibyśmy jako zbyt głośny, a zawieszenie jako zbyt sztywne. W autku nie ma też poduszek powietrznych czy ABS. Nie brakuje za to wielu udogodnień, jak choćby radia, elektrycznej regulacji szyb, opcjonalnych czujników cofania.

Microcar  M.Go jest napędzany przez 2-cylindrowy silnik wysokoprężny japońskiej firmy Yanmar. Dziecinnie łatwe prowadzenie zapewnia automatyczna bezstopniowa skrzynia biegów o dwóch przełożeniach: przód i tył. Auto rozpędza się najwyżej do 45 km/h, nie można więc nim wjeżdżać na autostrady; w mieście spala około trzech litrów oleju napędowego na 100 km.

Od czerwca droższe wersje Microcara będzie można wyposażyć we włoski silnik Lombardini, a w przyszłości być może do polskiej oferty trafi wariant elektryczny.
Francuski czterokołowiec niestety kosztuje słono. Ceny Microcarów zaczynają się od 39 tysięcy złotych.

Żródło: moto24.tv

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe