Chevrolet Aveo Classic 2011-12-15
Chevrolet Aveo Classic  Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Chevrolet prowadził już do oferty nowe Aveo. Jednak wciąż sprzedaje starą wersję pod nazwą Classic.

Aveo przez lata było produkowane na Żeraniu. Niestety, nowy model jest wytwarzany już tylko w Korei Południowej. Osoby sentymentalne, chcące wejść w posiadanie samochodu produkowanego w FSO, lub te, którzy kupując auto kierują się głównie ceną, mogą kupić Chevroleta Aveo w wersji Classic.

Pierwsze Aveo zaprezentowano już osiem lat temu, jednak przeprowadzony w 2008 roku facelifting skutecznie ukrył rynkowy staż auta. Sylwetka samochodu, zwłaszcza przodu, nabrała wyrazistego i sportowego charakteru i jest pełna stylistycznych smaczków.

Dobre wrażenie słabnie gdy wsiądziemy do środka. Prosta deska rozdzielcza wykonana jest z twardych i tanich tworzyw, co akurat jest normą w budżetowych pojazdach segmentu B. Plastiki rączki w drzwiach potrafią nieprzyjemnie skrzypieć przy ich zamykaniu. Przeszkadza nam również za duże koło kierownicy i ograniczony zakres jej regulacji.

Gdy jednak nie przywiązujemy do tego wagi powinniśmy być zadowoleni z obszernego i praktycznego wnętrza. Wrażenie psują nieco za miękkie fotele przednie. Niewielki, 220-litrowy bagażnik można łatwo powiększyć do 980 litrów składając dzielone asymetrycznie tylne siedzenie.

Pod maską Aveo pracuje motor o pojemności 1,2-litra o niezłej jak na tę pojemność mocy – 84 KM. Setkę auto osiąga po 13 sekundach. Lepsze przyśpieszenie wymaga jednak kręcenia silnika powyżej 3000 obrotów, co jest okupione dużym hałasem. Mimo to osiągi samochodu na tle konkurentów są bardzo dobre. Samochód spala około ośmiu litrów na 100 km w mieście i sześciu na trasie. Prowadzenie Aveo jest przyjemne. Nieźle tłumi nierówności, choć przy ich pokonywaniu słychać donośne dudnienie. W zakrętach pojazd zachowuje się poprawnie, jednak działanie układu kierowniczego mogłoby być bardziej bezpośrednie.

Mały Chevrolet odstaje od konkurentów w zakresie bezpieczeństwa biernego. W czołowym teście zderzeniowym Euro NCAP wersja trzydrzwiowa zdobyła trzy gwiazdki, a sedan niecałe dwie.
Dużą Aveo Classic są ceny, względnie bogate wyposażenie standardowe oraz trzyletnia gwarancja. Już w najtańszej trzydrzwiowej wersji, dostępnej od 29 700 złotych, znajdziemy radioodtwarzacz CD z MP3 i elektryczne szyby przednie. U konkurentów trzeba za to sporo dopłacać.
Za 32 590 zł otrzymujemy auto w wersji Classic+,  wyposażone również w klimatyzację i cztery poduszki powietrzne. Ford Fiesta czy Seat Ibiza, w podobnej konfiguracji, są od Aveo przeciętnie 10 tys. zł droższe. I choć prezentują wyższy poziom techniczny od Chevroleta, to różnica cenowa dla Kowalskiego jest kolosalna. Konkurencji dla Aveo należy upatrywać w innych samochodach dla niewymagających klientów, czyli Dacii Sandero czy Fiacie Punto Classic. W porównaniu z nimi żerański Chevy wydaje się najciekawszą propozycją.

Żródło: moto24.tv

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe