Hyundai i20 2012-01-12
Hyundai i20  Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Hyundai i20 to tania alternatywa dla Fiata Punto Evo czy Renault Clio.

Hyundai i20 nie jest mistrzem pierwszego wrażenia. Samochód wprawdzie wygląda dość nowoczesne, - m.in. przez wloty powietrza, przypominające subtelny uśmiech, oraz boczne przetłoczenia – ale jego sylwetka jest banalna i ginie w gąszczu innych aut.

Wnętrze Hyundai ma całkiem przestronne. Wysokim pasażerom nawet z tyłu nie zabraknie miejsca. Udało się to pogodzić z pojemnym jak na tę klasę bagażnikiem, o kubaturze 295 litrów. Pozytywnym zaskoczeniem są duże, wygodne i dobrze trzymające w zakrętach przednie fotele. Kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach ułatwia zajęcie dobrej pozycji przy prowadzeniu samochodu. Kierowca ma dobrą widoczność, a wszystkie przełączniki są rozlokowane pod ręką. Zachwytu nie wzbudzają za to ciemne i twarde plastiki deski rozdzielczej. Za to wszystkie elementy wnętrza są spasowane i zmontowane bez zarzutu.
Pod maską testowanego i20 mieliśmy najsłabszy benzynowy motor o pojemności 1,2 l i mocy 78 KM. Taki silnik w zupełności wystarcza do poruszania się po mieście, jednak każde dodatkowe obciążenie lub pasażer we wnętrzu, wyraźnie wpływa na obniżenie dynamiki pojazdu. Zmuszana do wysiłku jednostka robi się strasznie głośna, a pojazd traci walor ekonomiczności. W czasie testu Hyundai i20 spalił średnio prawie 9 litrów benzyny na sto kilometrów. W trasie spalanie spadło do akceptowalnego poziomu 6 litrów.

Zawieszenie Hyundaia jest sztywno zestrojone. Wprawdzie wyraźnie słyszy się każdą pokonywaną nierówność, ale podczas jazdy po zakrętach i20 pewnie trzyma się drogi, a wystarczająco precyzyjny układ kierowniczy daje pełną kontrolę nad autem.

Walorem Hyundaia i20 jest jego cena. Za podstawową wersję Classic z pięciodrzwiowym zapłacimy nieco ponad 42 tys. zł. Dzięki promocjom ta cena może spaść nawet o 10 tys. zł. W standardzie znajdziemy m.in. przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny i radio z CD.

Testowany przez nas model Comfort, wyposażony dodatkowo w wejście USB, klimatyzację i system ESP, kosztuje 48 400 zł.

Żródło: moto24.tv

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe