Land Rover Defender 2012-02-10
Land Rover Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Defender to jeden z najlepiej rozpoznawalnych samochodów na świecie. Kolejne generacje Land Rovera są produkowane od 1948 roku.

Karoseria terenowego auta na przestrzeni pięćdziesięciu lat niewiele się zmieniła. Defender podlegał jednak częstym modernizacjom technicznym. Znakami rozpoznawczymi samochodu są: surowa i kanciasta sylwetka, archaiczne śruby na karoserii oraz wystające zawiasy.

Deska rozdzielcza jest prosta, wykonana z twardych plastików, za to niezłej jakości. Do pozycji za kierownicą i do obsługi samochodu trzeba się przyzwyczaić. Po pierwsze, stacyjka znajduje się po lewej stronie, a dźwignia włącznika świateł utrudnia włożenie kluczyka i odpalenie auta. Fotele znajdują się tak blisko drzwi, że kierowca praktycznie nie ma miejsca na lewe ramię i nogę. Jednak dzięki temu bardzo dobrze widać obrys auta, co ułatwia precyzyjne manewrowanie w terenie. Jak na spartański pojazd, wyposażenie Land Rovera jest dość bogate. Na liście znajdują się elektrycznie podnoszone szyby, podgrzewane siedzenia czy klimatyzacja. Fotele mogą być obszyte skórą i Alcantarą. Wygodne są nawet fotele w trzecim rzędzie siedmioosobowego nadwozia.

Pod maską Defendera pracuje turbo diesel z Forda Transita o pojemności 2,4 litra i mocy 122 KM. Samochód dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 360 Nm przy 2000 obr./min. Na szosie Land Rover preferuje spokojny tryb jazdy, z maksymalną prędkością 132 km/h. Wszelkie nierówności pokonuje twardo, ale pewnie i cicho. Stały napęd wszystkich kół, prosta konstrukcja ramowa, duży, 31-centymetrowy prześwit i krótkie zwisy przekonują, że jego żywiołem są bezdroża.

Przełożenia sześciobiegowej skrzyni są krótkie. Włączenie reduktora zamienia terenówkę w ciągnik, a blokada mechanizmu różnicowego zapewnia równomierne rozłożenie mocy na obie osie, co przyda się na grząskiej nawierzchni. Defender potrafi pokonać wzniesienia o nachyleniu 45 stopni. Dla normalnych aut taka góra jest niczym pionowa ściana. Land Rover przejedzie też bez problemu przez półmetrowy rów z wodą.

Ceny oferowanego w kilku wersjach nadwoziowych Defendera, zaczynają się od 135 tys. zł.

Żródło: moto24.pl

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe