Mini Cooper Clubman 2012-03-22
Mini Cooper Clubman  Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Cooper Clubman to propozycja dla tych, którym odpowiada styl Mini, ale standardowy model jest za ciasny.

Gdy nad ikoną brytyjskiej motoryzacji pochylili się Bawarczycy, w angielskie serca wkradła się trwoga – co BMW zrobi z samochodem ubóstwianym na Wyspach, autem Jasia Fasoli, symbolem wyspiarskiego automobilizmu? Obawy okazały się bezpodstawne. Mini produkowane w oksfordzkiej fabryce pod niemieckie dyktando inżynierów z BMW to auto ładne i z charakterem, a jego przedłużona wersja Clubman to jedna z najciekawszych konstrukcji ostatnich lat. chociaż złośliwi twierdzą, że auto przypomina karawan, to trudno mu odmówić uroku i praktyczności.

Clubman jest nietypową mieszanką hatchbacka i kombi. Pięciodrzwiowe nadwozie zdecydowanie odróżnia się od konkurentów. Samochód ma dodatkowe drzwiczki z prawej strony, które otwierają się "pod wiatr". Zamiast unoszonej do góry klapy bagażnika, zastosowane dwoje drzwi otwieranych na boki, zupełnie jak w aucie użytkowym. dodatkowe 24 cm długości robią różnicę. W stosunku do pierwowzoru, przy komplecie pasażerów zmieścimy o sto litrów więcej bagażu (dokładnie 260), a po rozłożeniu tylnej kanapy aż o 240 litrów. Niestety, dzielone drzwi ograniczają widoczność przy cofaniu.

Czworo pasażerów Clubmana nie może narzekać na brak miejsca. Rozstaw osi, większy o 8 centymetrów, oraz dach umieszczony o 2,5 cm wyżej niż w podstawowym hatchbacku nie czynią wprawdzie z niego komfortowej limuzyny, ale we wnętrzu nie czujemy się ciasno.

Testowany przez nas Cooper Clubman miał pod maską silnik 1.6 o mocy 122 KM i maksymalnym momencie obrotowym 160 Nm. Samochód nie powala osiągami, ale nie jest też powolny. Przyspiesza do setki w niecałe 10 s i może osiągnąć prędkość maksymalną 201 km/h. Clubman nie jest też zbyt łasy na paliwo. Wprawdzie nie spala średnio 5,5 l/100 km, ale wynik o litr większy jest ciągle dobry.

Mini Cooper Clubman kosztuje minimum 87 400 zł. W podstawowym wyposażeniu znajdziemy m.in. sześć poduszek powietrznych, system zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania czy układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC).

Żródło: moto24.tv

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe