SsangYong Rexton II 2012-03-29
SsangYoung Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Marka SsangYong nigdy nie odnosiła w Polsce spektakularnych sukcesów handlowych. Warto się jej jednak przyjrzeć, tym bardziej, że w ostatnich latach Koreańczycy dopracowali auta pod względem technicznym i zrezygnowali z dyskusyjnej stylistyki, na czym skorzystał również flagowy Rexton drugiej generacji.
Na tle innych SUV-ów nadwozie Rextona niczym się nie wyróżnia. Samochód jest masywny i sprawia wrażenie
solidnego. Powagi dodają mu duże felgi, pokaźne nadkola, progi o sporych rozmiarach i podwójny wydech.

Nawet pięcioro pasażerów nie będzie miało problemów z pomieszczeniem swoich rzeczy w przepastnym bagażniku, którego pojemność wynosi 935 litrów. Ładowność auta – 760 kg – to również jeden z najlepszych wyników w segmencie.

Rexton jest dostępny w Polsce w czterech wersjach. Testowana XVT Sapphire jest najdroższa. standardowo obicia siedzeń, drzwi i wieniec kierownicy są pokryte skórą. Wielkie przednie fotele są regulowane elektrycznie. Zarówno z przodu jak i z tyłu siedzenia są podgrzewane. Jakość wykonania jest przyzwoita, ale widzieliśmy już lepsze materiału, nawet w autach klasy kompaktowej. Dobre wrażenie robi, zamontowany na środku deski, zestaw multimedialny Kenwood z dotykowym, siedmiocalowym ekranem. Pozwala on nie tylko sterować nawigacją czy systemem audio, ale również oglądać filmy.

SsangYong Rexton jest napędzany przez pięciocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 2,7 litra. Motor rozwija maksymalnie 186 KM i 402 Nm. Auto osiąga setkę po niecałych 12 sekundach i może się rozpędzić do 188 km/h. To niezłe wyniki, zważywszy na to, że SUV waży dwie tony. Rexton poza drogami utwardzonymi radzi sobie nieźle, w czym pomaga napęd na cztery koła. Na płaskiej jezdni podróż SsangYongiem jest przyjemna, jednak koleiny potrafią wprowadzić auto w lekkie kołysanie. W momencie przejazdu przez krótkie nierówności pasażerami widocznie potrząśnie. Najsłabszym elementem modelu Rexton II jest układ kierowniczy. Wielkie i nieporęczne koło kierownicy w połączeniu ze zbyt silnym wspomaganiem, dają słabe wyczucie drogi.

Pięciobiegowy automat jest "leniwy", przez co SsangYong  Rexton spala w mieście ponad 12 litrów ropy na 100 km. W cyklu mieszanym wynik ten jest lepszy o 2 litry.

Najtańszy Rexton II, w wersji Xdi Crystal, kosztuje 149 750 zł. Ceny testowego egzemplarza ruszają od 189 750 zł.

Żródło: moto24.tv

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe