Hyundai Santa Fe II 2012-04-12
Hyundai Santa Fe II  Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Druga generacja Hyundaia Santa Fe została wprowadzona do sprzedaży w 2006 roku. Niedawno koreański producent zaprezentował trzecie wcielenie modelu, które w Europie będzie się nazywać ix45. Chociaż na tle całkiem nowego auta Santa Fe II wygląda dość pospolicie, to jednak wciąż jest SUV-em godnym polecenia.

Hyundai Santa Fe jest modelem zdecydowanie ładniejszym i bardziej dopracowanym od poprzednika, wytwarzanego w latach 2000-2006. Jego nadwozie wyróżniają z tłumu konkurentów liczne obłości. Testowana wersja była wyposażona w diesla 2.2 CRDi o mocy 197 KM. Ważące prawie dwie tony auto bez problemu rozpędza się do setki w niecałych 11 sekund, a jego prędkość maksymalna wynosi 190 km/h. Santa Fe ma umiarkowany apetyt na paliwo. W mieście spala średnio 10 l/100 km w cyklu miejskim i dwa litry mniej na trasie.

Ponad dwudziestocentymetrowy prześwit, solidna metalowa osłona pod silnikiem oraz pół metra maksymalnej głębokości brodzenia w zupełności wystarczą by sprawnie poruszać się po…polskich drogach. Jazda Santa Fe po dziurach i koleinach jest zdecydowanie przyjemniejsza i mniej męcząca od prowadzenia zwykłego samochodu osobowego. Santa Fe ma przyzwoite właściwości jezdne. Zawieszenie jest sprężyste i komfortowe. Mimo że Hyundai, jak przystało na SUV-a, nie posiada reduktora ani blokady mechanizmu różnicowego, w niezbyt trudnym terenie radzi sobie całkiem nieźle, chociaż rzut oka na opony przypomina, że to nie bezdroża są jego żywiołem. Szkoda, że wspomaganie kierownicy działa zbyt mocno, ale wynoszący 5,4 m promień zawracania sprawia, że w mieście możemy manewrować Santa Fe równie sprawnie, co kompaktem. W trakcie normalnej jazdy napędzana jest tylko przednia oś. Tył dołącza się w razie uślizgu przodu. Stały napęd na wszystkie koła też włączyć przyciskiem na desce rozdzielczej.

Przedział pasażerski jest przestronny i pełen rozmaitych schowków. Zajęcie wygodnej pozycji przez kierowcę jest możliwe dzięki dziesięciokierunkowej, elektrycznej regulacji fotela oraz dwupłaszczyznowej regulacji kierownicy. Deska rozdzielcza jest przejrzysta, a wskaźniki czytelne i uporządkowane. Przy wykończeniu kabiny Hyundai mógłby użyć mniej plastiku.

Santa Fe ma ładowność wynoszącą 700 kg. Jego bagażnik ma pojemność od 774 do 1582 litrów.

Ceny Hyundaia Santa Fe z silnikiem 2.2 CRDi zaczynają się od 146 900 zł. Topowa wersja Executive w wersji siedmioosobowej to wydatek 171 900 zł.

Żródło: moto24.tv

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe