Peugeot iOn 2012-08-16
Peugeot Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Peugeot iOn

Peugeot iOn, Mitsubishi i-MiEV i Citroen C-Zero to elektryczne trojaczki, które mają zmotoryzować centra europejskich miast. Wszystkie powstają w Japonii, a zbudowano je na bazie spalinowego samochodu Mitsubishi i.

Peugeot iOn to jednobryłowy samochód o długości niespełna 350 cm, a mimo to sporej masie. Ciężar wynoszący ponad 1100 to "zasługa" ciężkich akumulatorów umieszczonych pod podłogą kabiny. Autko jest nienaturalnie wąskie i wysokie. Z tego względu we wnętrzu brakuje miejsca na szerokość i na kolana dla roślejszych pasażerów. Za to mamy aż nadto przestrzeni nad głową. IOn może przewozić czterech pasażerów w całkiem komfortowych warunkach. Jakość montażu i materiału są jednymi z lepszych w segmencie, a już w standardzie samochód jest bogato wyposażony. Znajdziemy w nim m.in. sześć poduszek powietrznych, ESP, klimatyzację czy odtwarzacz CD-MP3 z Bluetooth i portem USB. W zestawie zegarów jest wskaźnik poboru energii i jej odzyskiwania.

Prowadzenie iOn jest jeszcze prostsze niż w przypadku spalinowych aut miejskich. Zmiana przełożeń odbywa się identycznie, jak w zwykłych samochodach ze skrzynią automatyczną. Największego przyzwyczajenia w tym pojeździe wymaga bezszelestna jazda. Jedyną oznaką pracy silnika po przekręceniu kluczyka jest zapalona lampka ready. Dopiero przy wyższych prędkościach zacznie nam doskwierać szum powietrza opływającego nadwozie.

Peugeot iOn jest napędzany przez silnik elektryczny o mocy 64 KM umieszczony przed tylną osią. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny zaraz po naciśnięciu pedału gazu. W efekcie Peugeot okazuje się całkiem żwawy i zwinny. By osiągnąć setkę, iOn potrzebuje 15 s, a maksymalnie może się rozpędzić do 130 km/h. Autko ma zasięg sięgający 150 km, jednak w mieście, przy częstym ruszaniu i korzystanie z klimatyzacji, dystans ten skraca się o połowę. Dużą zaletą elektrycznego Peugeota są bardzo niskie koszty jazdy, które wynoszą średnio 6 zł na 100 km. Samochód można ładować z klasycznego gniazdka domowego. Wówczas pełne ładowanie trwa 6 godzin. Jeśli skorzystamy z terminala krótkiego ładowania to 80 procent pojemności akumulatorów uzyskamy po 30 minutach.

Peugeot iOn kosztuje niestety sporo - 121 770 zł.

Żródło: moto24.tv

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe