Kia Picanto 2013-05-16
Kia Picanto Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Picanto to najmniejszy model w gamie marki Kia. Samochód świetnie sprawdza się w roli auta miejskiego.

Testowy samochód został wyposażony w silnik benzynowy o pojemności 1,0 l. Pod maską mamy 69 KM. Na niskich biegach motor szybko wchodzi na wysokie obroty. Picanto nieco gorzej wypada przy większych prędkościach. Jadąc autostradą z prędkością 120-130 km/h będziemy narażeni na niezbyt komfortowy hałas jednostki napędowej. Dłuższa podróż w takich warunkach może być męcząca. Przy dużym obciążeniu w trasie nawet dociśnięcie pedału gazu do podłogi nie sprawi, że gwałtownie przyspieszymy.  Picanto rozpędza się powoli, dlatego wyprzedzania należy planować z dużą rozwagą.

Podróżując w więcej niż dwie osoby musimy liczyć się też z całkiem sporym zużyciem paliwa. Sto kilometrów autostradą uszczupliło bak o 8 litrów benzyny. Z drugiej jednak strony 35-litrowy zbiornik pozwala przejechać bez tankowania ok. 500, ale w cyklu mieszanym.

Niewielka przestrzeń kabiny i bagażnika dyskwalifikuje Kię jako auto rodzinne. Dwoje dorosłych i dwójka dzieci zmieści się w środku, ale bagaż już niekoniecznie. Kufer ma pojemność 200 litrów. Tylną kanapę składa się jednak dość łatwo.

Kia Picanto to dobra propozycja albo dla młodych par, albo dla rodzin, które decydują się na dwa samochody. Nieduże gabaryty to atut przy parkowaniu na zatłoczonych ulicach. Manewry ułatwi wspomagana kierownica i duże lusterka boczne dające dobrą widoczność. Auto jest wyposażone w poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, boczne airbagi i kurtyny powietrzne. ABS jest seryjny, ale za Pakiet Bezpieczeństwa z kontrolą trakcji i stabilizacją toru jazdy trzeba dopłacić od 1900 do 2100 zł.

Producent zadbał o stylistykę i sporo udogodnień. Od drugiej w kolejności wersji L mamy elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, radio CD/MP3. Karoseria Picanto przykuwa uwagę ciekawymi reflektorami i zderzakiem z dużym wlotem powietrza. Boczne kierunkowskazy zostały umieszczone w obudowie lusterek. Nad tylną klapą bagażnika testowy model miał niewielki spojler, który przydawał autu nieco sportowego zacięcia, podobnie, jak ażurowe felgi z lekkich stopów.

Ceny Kii Picanto ruszają od 30 990 zł. Za bogatszą wersję L trzeba wyłożyć 33 490 zł. Odmiany z pięciodrzwiowym nadwoziem są droższe od trzydrzwiowych o 2000 zł.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe