Seat Altea Freetrack 2013-06-13
Seat Altea Freetrack  Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Każdy szanujący się koncern motoryzacyjny ma w swojej ofercie auto typu SUV, crossover czy po prostu z napędem na cztery koła. Do tej grupy producentów dołączył już dawno Seat, oferujący od 2008 roku podwyższoną wersję vana Altea XL.

Patrząc na Alteę Freetrack od razu rzucają się w oczy czarne, plastikowe nadkola, sugerujące terenowe możliwości samochodu oraz nadające mu ciekawy design. Nadwozie zostało podniesione o 40 mm, co nie czyni z auta pożeracza bezdrożny, ale jest wystarczające po szutrowych bądź po prostu dziurawych drogach.

Seat jest wyposażony sterowany elektronicznie układ hydrauliczny z przekładnią Haldex. Samochód nie ma więc permanentnego napędu 4x4. W razie potrzeby 50 % mocy może trafić na tylną oś. Sprawdza się to w trudnych warunkach atmosferycznych. Pomimo dość dużego prześwitu Altea pewnie pokonuje zakręty.

Testowy Freetrack miał pod maską silnik 2,0 TSI o mocy 211 sprzężony z 6-biegową przekładnią DSG. Jak na taką moc i rodzaj napędu średnie spalanie na poziomie 9-10 l/100 km można uznać za zadowalające. Podwyższony van ma dobre osiągi. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,5 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 214 km/h.

Zastosowanie Haldexa nie wpłynęło zbytnio na funkcjonalność pojazdu. Bagażnik ma pojemność 490 l, a ładowność Freetracka wynosi 620 kg. Problemem jest za to wysoka krawędź załadunku.

Cena Seata z motorem 2,0 TSI to 111 581 zł. Za te pieniądze w standardzie otrzymamy m.in. 17-calowe felgi, pełną elektrykę, automatyczną klimatyzację i 6 poduszek powietrznych.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe