Mercedes-Benz Zetros 2013-10-17
Mercedes-Benz Zetros Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Mercedes-Benz Zetros to prosta, ale bardzo wytrzymała ciężarówka, która pierwotnie została stworzona z myślą o zastosowaniach wojskowych.

Zetros, znaczy wcześniej z prezentacji na salonach militarnych, pojawił się na polskim rynku w wersji cywilnej w 2009 roku. Pojazd ten to dwu lub trzyosiowa ciężarówka z napędem na wszystkie osie, czyli 4x4 lub 6x6, z pojedynczym ogumieniem. Układ napędowy znany jest z samochodów budowlanych, np. Actros i Axor. Zetros to wszędołaz. Wjedzie w każdy teren. Może być wsparciem dla służb ratunkowych, straży pożarnej, leśnictwa czy energetyki – czyli tam, gdzie jest wymagana podwyższona mobilność pojazdu.

Na tle nowoczesnych, pełnych elektroniki ciężarówek Zetros prezentuje się jak technologiczna skamielina. Jest to jego największą zaletą, ponieważ został stworzony z myślą o bezdrożach, gdzie sprawdzają się wyłącznie najprostsze rozwiązania techniczne.

Samochód ma solidną konstrukcję podwozia opartą na grubych resorach piórowych, możliwie nisko osadzony punkt ciężkości i krótkie zwisy. Wyposażony jest w praktycznie bezobsługowe hamulce bębnowe oraz prosty silnik jeżdżący na najpodlejsze paliwo lub niskooktanową, lotniczą kerozynę. Pod maską jest montowany sześciocylindrowy motor wysokoprężny o pojemności 7,2 l i mocy 326 KM.

Na militarne pochodzenie Zetrosa wskazuje kształt niskiej kabiny pojazdu. Ułatwia to jego transport lotniczy i kolejowy. Silnik umieszczony jest przed kabiną, dzięki czemu w jej wnętrzu mamy płaską podłogę, umożliwiającą swobodne przemieszczanie się trzem pasażerom i łatwy dostęp do przedziału bagażowego za siedzeniami.

Jak na rasową terenówkę przystało, auto ma załączane mechaniczne blokady mechanizmu różnicowego na osi tylnej, między osiami i na osi przedniej. Wsparciem dla kierowcy jest dwustopniowa skrzynia rozdzielcza, która zwiększa siłę napędową w trudnych warunkach o 70 procent. Zetrosem możemy pokonywać przeszkody wodne o maksymalnej głębokości 80 cm, a po przeróbkach nawet 110 cm.

Dwusosiowa wersja Zetrosa, o masie ponad 8 ton może przewozić ładunki od 7,5 do 9 ton. Cięższa o 2 tony wersja trzyosiowa ma ładowność od 14,5 do 16,5 tony.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe