Toyota Avensis 2004-09-17


Avensis, podobnie jak poprzedniczka, jest produkowana w brytyjskich zakładach Toyoty w Burnaston. Także sam projekt - choć pod czujnym okiem Japończyka Saguya Fukusato - powstał w europejskim centrum firmy ED2 położonym na francuskim Lazurowym Wybrzeżu. A klienci wciąż ufają w jej japońską jakość.

Nowa Toyota pod względem stylistycznym bardzo silnie nawiązuje do Corolli. Podobny jest kształt wlotu powietrza z przodu i układ reflektorów. Nowy Avensis sprawia też wrażenie bardziej masywnego od poprzedniego modelu, jednak okazuje się, że to tylko złudzenie. Auto jest wciąż typowym przedstawicielem klasy średniej niższej. Nowością za to jest zmiana charakteru Avensisa, co najlepiej widać w przypadku wersji kombi. Samochód zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz zyskał wrażenie bardziej dynamicznego i znacznie szlachetniej wykończonego.

Kabina Avensisa jest znacznie przestronniejsza od poprzednika. Sportowy nastrój wewnątrz współtworzą tytanowe wykończenia, trójramienna kierownica i głęboko wyprofilowane fotele. By sprostać indywidualnym gustom klientów wzbogacono wyposażenie i zróżnicowano je w poszczególnych odmianach nadwoziowych. Liftback na przykład w wersji "technicznej" ma tytanowo-aluminiowy charakter sportowy. Z kolei sedan i wagon dostępne są w wyposażeniu "eleganckim" z wnętrzem w połączonych tonacjach szarej i koloru kości słoniowej.

Jak przystało na Toyotę, podstawowym walorem także i Avensisa ma być tradycyjnie jego trwałość i niezawodność. Tym razem jednak japońscy inżynierowie postawili sobie za cel stworzenie nowej jakości wykończenia i spasowania elementów tak wewnątrz, jak i na zewnątrz. Sporo uwagi poświęcono nawet takim szczegółom jak dźwięk towarzyszący otwieraniu i zamykaniu drzwi. Podobnie jak niektóre najnowsze modele na rynku, także Avensis ma drzwi z elektronicznym kluczykiem w postaci karty zbliżeniowej. A w wagonie tylna klapa może być otwierana zdalnie za pomocą siłowników. Avensis ma jeszcze być jednym z najcichszych samochodów. Starannie uszczelniono drzwi opatentowanym materiałem Ultra Light Concept i zastosowano w pełni zamkniętą osłonę silnika. Zredukowano w ten sposób poziom ultradźwięków i niemal całkowicie odizolowano drgania silnika od kabiny.

Największą nowością w Avesisie jest pierwsza na świecie poduszka powietrzna chroniąca nogi, dzięki której auto to zaliczyło testy zderzeniowe EuroNCAP na 5 gwiazdek. Do tego w wersji z silnikiem wysokoprężnym należy wspomnieć o spełnionej normie EuroIV i katalizatorze-utleniaczu sadzy. Większość elementów wnętrza wykonano z ekologicznych materiałów nie zawierających polichlorku winylu (PVC). Standardowym wyposażeniem nowej Toyoty są obok czołowych również boczne poduszki powietrzne oraz systemy ABS z EBD. Ciekawostką jest zderzak, w którym zamontowano łatwo wymienialną strefę zgniotu.

Zawieszenie Avensisa pozwala na dość dynamiczną jazdę. Tylne wielowahaczowe przejęto prawie bez zmian ze sportowej Celiki, a zawieszenie przednie to kolumny McPhersona. Nowa Toyota będzie oferowana z 4 silnikami. Trzy z nich to benzynowe o pojemnościach 1.6 (110 KM), 1.8 (129 KM) i 2.0 (147 KM). Dwa pierwsze mają układ zmiennej pracy zaworów VVT-i, a jednostka dwulitrowa wyposażona jest w bezpośredni wtrysk benzyny. Gamę silników uzupełnia znany już turbodiesel z bezpośrednim wtryskiem common-rail D4-D o mocy 116 KM.

Tak więc po Carinie E i poprzednim Avensisie to już trzecia generacja średniej Toyoty produkowana wyłącznie w Europie. Czas pokazuje, że fakt przeniesienia produkcji na Stary Kontynent nie wpłynął na zwiększenie awaryjności aut tej marki. Jest więc bardzo prawdopodobne, że i nowy Avensis będzie cieszył właścicieli bezproblemową eksploatacją. Teraz jednak po raz pierwszy limuzyna Toyoty odznacza się ciekawą stylistyką i być może to zachęci nowych klientów do zmiany marki właśnie na Toyotę.

Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe