Ford Mondeo 1,6 EcoBoost 2013-11-28
Ford Mondeo  Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Ford od kilku lat wprowadza do oferty turbodoładowane silniki benzynowe, które wypierają większe jednostki wolnossące. Motor o pojemności 1,6 l trafił pod maskę dużego Mondeo.

Obecna generacja Forda Mondeo wkrótce odejdzie do lamusa i zostanie zastąpiona przez nowy samochód, który już jest sprzedawany m.in. w Stanach Zjednoczonych pod nazwą Fusion. Model dostępny jeszcze w salonach to wciąż bardzo dobry pojazd klasy średniej. Teraz jego zakup może być szczególnie opłacalny, ponieważ producent w związku z końcem roku oraz spodziewaną zmianą generacyjną obniża ceny Mondeo.

Samochód wciąż wygląda dobrze i elegancko. Po liftingu auto dostało światła do jazdy dziennej LED. Testowaliśmy wersję kombi, której bagażnik ma pojemność od 537 do 1728 l. Jeśli zdecydujemy się na wersję z zestawem naprawczym, to wielkość kufra rośnie do 549 i 1740 l.

Kokpit jest ciekawy. Materiały wykończeniowe są bardzo dobrej jakości.. Deska i boczki drzwi zostały pokryte miękkim tworzywem. Nie brakuje detali z metalu. Mondeo ma parę problemów z ergonomią. Trzeba się przyzwyczaić do obsługi komputera pokładowego, którego ekran znajduje się między zegarami. Wadą jest umieszczenie przycisków do ogrzewania szyb w prawej części konsoli środkowej. Trudno do nich sięgnąć. Powinny się one znaleźć po drugiej stronie, czyli tam, gdzie wyłącznik ESP, z którego większość kierowców pewnie rzadko będzie korzystała.

Twarde fotele są obszerne. Rozstaw osi wynoszący 285 cm sprawia, że w obu rzędach miejsca jest pod dostatkiem.

Nasz Ford Mondeo był napędzany benzynowym silnikiem 1,6 EcoBoost, który rozwija moc 160 KM (przy 5700 obr./min), a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 240 Nm (w zakresie od 1600 do 4000 obr./min). Po wciśnięciu gaz do oporu włącza się funkcja Overboost, dzięki czemu moment chwilowo rośnie do 270 Nm.

Jednostka 1,6 turbo zastąpiła wolnossący silnik 2,0, który spalał średnio o 1,5 litra więcej benzyny na 100 km i emitował do atmosfery ok. 20 procent więcej szkodliwych substancji. EcoBoost zużywa przeciętnie 7,5 l/100 km. Zapewnia kombi przyzwoite osiągi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 9,6 s, a prędkość maksymalna sięga 210 km/h.

Tradycyjnie Ford ma dobre zawieszenie, które w bogatszych wersjach można regulować. Hydrauliczny układ kierowniczy jest precyzyjny.

Ceny Mondeo kombi z 1,6 EcoBoost w odmianie Titanium ruszają od 89 300 zł przy obecnej promocji, a podstawowej odmiany Ambiente od 75 800 zł.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe