Peugeot 2008 2014-01-23

Peugeot 2008

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Peugeot 2008 to praktyczniejsze wcielenie modelu 208.

2008 powstał na fali popularności miejskich crossoverów. Po tym, jak rynek podbił Nissan Juke do rywalizacji stanął Opel z Mokką czy Renault z Capturem. Peugeot nie mógł być gorszy, zwłaszcza dlatego, że firma jest w poważnych problemach finansowych.

Model 2008 okazał się sukcesem. Liczba zamówień zaskoczyła francuską markę, która musiała podwoić produkcję.

Nowy crossover bazuje na Peugeocie 208. Oba samochody mają ten sam rozstaw osi (2538 mm) oraz identyczną szerokość (1739 mm bez lusterek). Peugeot 2008 jest jednak dłuższy o 197 mm (4159 mm) i wyższy o 96 mm (1556 mm). Przekłada się to m.in. na wielkość bagażnika, który jest większy niż ten w 208 o 65 l (350 l).

Próg załadunkowy jest umieszczony nisko nad ziemią (na wysokości 600 mm), a dno kufra znajduje się na równi z nim. Pod podłogą wygospodarowano miejsce na 22-litrowy schowek. Auto ma normalne koło zapasowe, a nie zestaw naprawczy.

Wnętrze jest niemal identyczne, jak w 208, z tą różnicą, że fotele są umieszczone wyżej. Poprawia to widoczność i ułatwia wsiadanie. W 2008 jest też więcej przestrzeni nad głowami i na nogi. Niestety, deskę rozdzielczą trapi ten sam problem, co w 208. Mała kierownica zasłania wskaźniki. Trudno znaleźć odpowiednią pozycję, przy której zawsze widać wszystkie zegary.

Peugeot 2008 jest dostępny tylko z napędem na przód, ale francuski producent oferuje substytut napędu 4x4 pod postacią systemu Grip Control. Może on pracować w trybach: standardowym, do jazdy po śniegu, piasku, błocie i bez ESP (do 50 km/h, potem włącza się z powrotem). Crossover nie nadaje się do jazdy w poważnym terenie, ale łatwiej nim się wygrzebać ze śniegu czy błota niż zwykłym autem miejskim.

Podczas testów mieliśmy do dyspozycji benzynowy silnik 1,2 o mocy 82 KM. Podstawowa jednostka to propozycja dla cierpliwych. Samochód jest dość ospały, ale rekompensuje to niskim zużyciem paliwa na poziomie 5-5,5 l/100 km.

Prowadzenie można porównać do 208. Nowy Peugeot pewnie trzyma się drogi, jednak ze względu na wyżej położony środek ciężkości i wyższe zawieszenie ma tendencje do bujania się po przejechaniu poprzecznych nierówności.

Ceny Peugeota 2008 startują od 54 500 zł.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe