Hyundai Terracan 2004-09-17
POLECAMY
Hyundai Terracan - ceny samochodów, wyposażenie
Hyundai Terracan - galeria zdjęć


Wbrew rosnącym cenom paliw i coraz mniejszej ilości miejsca na ulicach duże auta terenowe cieszą się wciąż rosnącym zainteresowaniem. Wydaje się nie mieć znaczenia także fakt, że w Polsce praktycznie zabroniona jest jazda w terenie, dla której samochody takie są konstruowane. Dla większości zainteresowanych takimi autami jednak najważniejsza jest sama możliwość dojechania wszędzie - bez względu na to, czy to kiedykolwiek nastąpi.

Uskrzydlony sukcesem rekreacyjnego Santa Fe Hyundai zdecydował się opracować drugie, większe, mocniejsze i bardziej terenowe auto przeznaczone do znacznie trudniejszych warunków. Odpowiednio kojarząca się nazwa Terracan tego mierzącego 4,71 m długości samochodu terenowego wywodzi się z łacińskiego słowa "terra", co znaczy "ziemia" oraz azjatyckiego "khan", czyli "władca".

Dla Hyundaia nazwa nowego modelu oznacza skojarzenie z męskością, co tym samym jednoznacznie identyfikuje docelowa grupę odbiorców. Pasuje do tego masywna karoseria z optycznie ciężkim wlotem powietrza do chłodnicy. Współczynnik oporu powietrza Terracana wynosi 0,43, a więc niedaleko mu do wartości typowych dla gdańskich szaf. Według Hyundaia auto zajmuje miejsce w segmencie dużych aut terenowych, gdzie ma uszczknąć nieco pola takim pojazdom jak Mercedes klasy G, Nissan Patrol GR, Toyota Land Cruiser, czy Land Rover Defender.

W praktyce jednak okazuje się, że w tym gronie Terracan sprawia wrażenie "mięczaka". A to zwłaszcza ze względu na rodzaj napędu. Terenowy Hyundai nie ma bowiem stałego napędu na 4 koła i blokady przedniego mostu, tylko dołączany napęd przednich kół, reduktor przełożeń i blokadę tylnego dyferencjału. Niezależne przednie zawieszenie w tej grupie nie wymaga nawet komentarza. A więc Koreańczycy nie poszli na całość i stworzyli nieco ugrzecznione, ale komfortowe i mocne auto.

Nie znaczy to jednak, że Terracan nie spełni innych oczekiwań, jakie stawia się u nas samochodom z grupy terenowych. Jak przystało na tak po prostu duże auto spora jest powierzchnia bagażowa za tylną kanapą - ma 750 litrów objętości. Dzięki asymetrycznie składanym oparciom tylnej kanapy można w różny sposób zwiększać pakowność kabiny. Przy całkowitym złożeniu tylnej kanapy w Terracanie mieści się 1125 l. Terenowy Hyundai znakomicie sprawdza się jako holownik i tu pokazuje swoje prawdziwe muskuły. Nawet przy 12-procentowych wzniesieniach może ciągnąć przyczepę o masie 2,8 tony. Przy wzniesieniu 10 proc. - nawet 3,5 tony. Jest to możliwe dzięki prostej konstrukcji opartej na ramie, dołączanemu napędowi na wszystkie koła z reduktorem i blokadzie tylnego dyferencjału.

Nie bez znaczenia jest tu także jednostka napędowa. Najbardziej godną polecenia jest turbodiesel z wtryskiem common-rail. Ten 6-cylindrowy silnik ma pojemność 2,9 l i osiąga moc 150 KM. Rozwija maksymalny moment obrotowy 333 Nm przy 2000 obr./min, idealnie nadaje się więc do jazdy terenowej przy często zmieniających się obciążeniach. Standardowo dostępna jest 5-biegowa manualna skrzynia biegów. W takiej wersji Terracan osiąga prędkość maksymalną 166 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 13,7 sekundy. Wersja wysokoprężna średnio ma zużywać 8,6 l paliwa na 100 km. Drugim silnikiem jest benzynowy V6, który na życzenie jest dostępny z 4-stopniową automatyczną skrzynią. Tak wyposażona wersja nabiera jednak bardziej charakteru pojazdu z grupy SUV, a nie prawdziwego twardziela, jakim ma być Terracan.

Nadwozie i zawieszenie Terracana są przystosowane do dużych obciążeń. Dzięki niezależnemu zawieszeniu z przodu zapewnia ono także na asfalcie zadowalający komfort. Zachowanie się auta podczas hamowania poprawiają tarczowe hamulce z ABS-em najnowszej generacji. W terenie albo na błotnistej nawierzchni poniżej prędkości 80 km/h można za pomocą elektropneumatycznego sprzęgła dołączać napęd 4x4. Gdy i to nie wystarczy, do kontynuowania jazdy można jeszcze użyć reduktora. Potem trzeba się wykazać indywidualnymi umiejętnościami jazdy w terenie, bo więcej pomocy od Terracana nie można już oczekiwać.

Bardzo mocną kartą przetargową w przypadku terenowego Hyundaia jest jego cena. Okazuje się sporo tańszy od wspomnianej konkurencji, ma prawie pełne wyposażenie, a wygląda na pewno nie gorzej. I może to właśnie jest sposób na zdobycie klienta?
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe