Citroen C4 Picasso 2014-02-27

Citroen

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Nowy Citroen C4 Picasso to bardzo dobry samochód rodzinny. Może jednak nie przypaść do gustu bardziej konserwatywnym użytkownikom.

Do opisu C4 Picasso francuski producent używa określenia "technospace". Auto ma być połączeniem nowoczesnych technologii i przestrzeni. Tak jest w rzeczywistości.
Van wygląda futurystycznie. Uwagę zwracają zwłaszcza światła do jazdy dziennej LED. Nie są one zintegrowane z reflektorami, które znajdują się poniżej, a wyglądają jak przedłużenie grilla.

Auto ma standardowe wymiary, jak na swoją klasę. Długość to 4428 mm, szerokość 1826 mm, a wysokość 1610 mm. Samochód nie jest przesadnie ciężki. Jego masa to 1430 kg. Bagażnik jest pojemny. Dzięki przesuwanym siedzeniom tylnego rzędu można go powiększyć z 537 do 630 l. Po złożeniu oparć pojemność kufra rośnie do 1709 l.

Dzięki temu, że rozstaw osi w stosunku do poprzednika wzrósł o 6 cm w środku nie brakuje miejsca dla pasażerów. Wrażenie przestrzeni potęgują duże przeszklone powierzchnie i panoramiczny dach. Wrażenie robi zwłaszcza ogromna szyba przednia. Widoczność jest naprawdę dobra.

Wróćmy jednak do futurystycznej stylistyki. Picasso nie ma tradycyjnych zegarów. Zamiast nich na środku deski rozdzielczej znajduje się duży, 12-calowy wyświetlacz. Poza podstawowymi parametrami dotyczącymi jazdy można na nim wyświetlać np. zdjęcia. Poniżej znajduje się kolejny sporych rozmiarów ekran. Jest on dotykowy i za jego pomocą obsługuje się m.in. klimatyzację i system audio. Trzeba do takiego rozwiązania przywyknąć.

Fotele są bardzo wygodne, a pasażer ma do dyspozycji podnóżek. Materiały są przyjemne w dotyku i wysokiej jakości. Kabina jest znakomicie wyciszona.

Zawieszenie jest miękkie. Auto przechyla się na zakrętach. Citroen nie jest jednak samochodem sportowym, a rodzinnym. Dobrze sprawdza się w długich podróżach.

Do napędu testowego egzemplarza służył silnik benzynowy o pojemności 1,6 l i mocy 156 KM. Z maksymalnego momentu obrotowego 240 Nm można już korzystać przy 1400 obr./min, co pozwala na elastyczną jazdę i sprawne wyprzedzanie. Przyspieszenie do setki zajmuje niecałe 10 s. Średnie spalanie to 7,8-8 l/100 km.

Ceny Citroena C4 Picasso z testowanym silnikiem ruszają od 86 200 zł. Nasz egzemplarz został wyceniony na 106 900 zł.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe