Honda Civic Tourer 2014-03-06

Honda Civic Tourer

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Tak samo, jak toyota, również Honda zrozumiała, że potrzebuje samochodu typu kombi w europejskim segmencie kompaktów. Marka stworzyła jedno z najbardziej praktycznych aut w swojej klasie.

Civic w nadwoziu kombi zniknął z oferty Hondy w 2001 roku. Od tego czasu japoński producent stawiał głównie na hatchbacki.

W związku z tym, że wielu klientów w Europie rezygnuje z kombi klasy średniej przerzucając się na ich odpowiedniki z segmentu C oraz tym, że 25 % wszystkich sprzedawanych aut kompaktowych na naszym kontynencie to kombi, Honda w końcu zdecydowała się przygotować bagażową wersję Civica.

Trzeba przyznać, że efekt jest udany, chociaż Civic Tourer to auto, które nie wszystkim się spodoba. Pojazd wyróżnia się dość awangardową stylistyką nadwozia. Również do kokpitu trzeba się przyzwyczaić, ponieważ wygląda on niczym w promie kosmicznym. Jest podzielony na dwie części. W górnej znajduje się elektroniczny wyświetlacz i ekran systemu multimedialnego. W dolnej mamy tradycyjne wskaźniki, w tym obrotomierz. Obsługa jednak jest dość prosta i intuicyjna.

Honda Civic Tourer może poszczycić się największym w klasie bagażnikiem. Ma on pojemność aż 624 l, chociaż jest pewien haczyk, bowiem w wartość tę jest wpisana pojemność schowka podpodłogowego (117 l). Dzięki możliwości obniżenia podłogi kufra można przewozić pionowe przedmioty o wysokości 1 m.

Auto zostało wyposażone w system Magic Seats, który umożliwia nie tylko składanie oparć tylnej kanapy, ale także podnoszenie jej siedziska. W ten sposób w tylnym rzędzie zyskuje się przestrzeń do transportu dużych gabarytowo przedmiotów.

Do napędu testowego egzemplarza posłużył benzynowy, wolnossący silnik o pojemności 1,8 l. Motor o mocy 142 KM pozwala na przyspieszanie od 0 do 100 km/h w 9,2 s i rozpędzenie się do 210 km/h. Średnie spalanie podczas prób wyniosło 7,6 l/100 km.

W Tourer to pierwszy model Hondy, w którym zastosowane zostały adaptacyjne amortyzatory tylne. Dostosowują one siłę tłumienia do warunków jazdy, co poprawia stabilność i komfort niezależnie od obciążenia pojazdu bagażnika. System może pracować w trzech trybach: komfortowym, standardowym i dynamicznym.

Ceny Hondy Civic Tourer ruszają od 81 400 zł. Wersje kombi są o 4700 zł droższe od odpowiadających im odmianom wyposażeniowym w nadwoziu hatchback.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe