Lexus IS 2014-03-27

Lexus IS

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Nowy Lexus IS to samochód, który może bez kompleksów stanąć w szranki z BMW Serii 3 i Mercedesem Klasy C.

Trzecia generacja Lexusa IS okazała się hitem na naszym rynku. Polskie przedstawicielstwo japońskiej marki w ubiegłym roku sprzedało wszystkie egzemplarze na cały 2013 rok jeszcze zanim pojazd oficjalnie pojawił się w salonach. Nie była to zapewne tylko kwestia promocyjnego obniżenia ceny. IS jest po prostu bardzo dobrym samochodem.

Nowy Lexus IS urósł w stosunku do poprzednika. Jest teraz dłuższy o 80 mm, a jego rozstaw osi został zwiększony o 70 mm. Przyczyniło się to do zwiększenia przestrzeni na tylnej kanapie, co było bolączką poprzednich wcieleń auta.

Wizualnie IS nawiązuje do innych nowych bądź zmodernizowanych produktów Lexusa. W oczy rzuca się charakterystyczny dla marki duży grill  oraz światła do jazdy dziennej w kształcie litery "L". Sylwetka przypomina auta coupe. Przód jest stosunkowo długi i nisko opada. Tył jest za to krótki i zadarty do góry.

Wykończenie kabiny stoi na wysokim poziomie. Kokpit jest zwrócony w stronę kierowcy, który ma łatwy dostęp do wszystkich przełączników. Standardowe pokrętła zmiany temperatury klimatyzacji zostały zastąpione dotykowymi regulatorami, po których muska się palcem. Do obsługi funkcji wyświetlanych na 7-calowym ekranie służy specjalny joystick.

Testowaliśmy wersję hybrydową, która ma bagażnik o pojemności 450 l. To wprawdzie o 30 l mniej niż w odmianie benzynowej, ale kufer i tak jest duży, jak na auto spalinowo-elektryczne. W dodatku możemy złożyć tylne oparcia, co nie jest spotykane we wszystkich hybrydach.

Lexus IS300h jest wyposażony w benzynowy silnik o pojemności 2,5 l pracujący w cyklu Atkinsona oraz motor elektryczny. Moc hybrydy to 223 KM. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,3 s, a jego prędkość maksymalna to 200 km/h.

Nie są to parametry oszałamiające, ale w trakcie jazdy liczy się bardziej elastyczność, a nie dynamika. Limuzyna nie sprawia wrażenie ociężałej, a z wyprzedzaniem nie ma żadnego problemu. W dodatku można osiągnąć spalanie na poziomie 5 l/100 km, a przy odrobinie samozaparcia nawet niższe.

Lexus is300h to wydatek prawie 160 000 zł.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe