Ford Focus kombi 2014-04-10

Ford Focus

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Ford Focus kombi w wersji Titanium z silnikiem 1,6 EcoBoost pod maską to bogato wyposażone auto rodzinne. Dobrze sprawdzi się także jako pojazd flotowy.

Ford niedługo wprowadzi do sprzedaży Focusa po liftingu. Samochód zmienił się pod względem wyglądu nadwozia. Testowany przez nas egzemplarzy był jeszcze autem przed modernizacją.

Chociaż pojazd jest od kilku lat na rynku ciągle prezentuje się nieźle. Uwagę przykuwają duże wloty powietrza w zderzaku czy zachodzące na błotniki reflektory.

Nasz egzemplarz był ponadto wyposażony w dodatki z kosztującego 2600 zł pakietu Ford Individual. W jego skład wchodzą spojlery w zderzakach, nakładki na progi oraz czerwone zaciski hamulcowe. Auto miało też 17-calowe felgi z lekkich stopów.

Ford Focus po modernizacji ma uproszczoną obsługę. Jest to bolączka odmiany przed zmianami. Przycisków na konsoli środkowej jest cała masa. Guziki są na szczęście rozsądnie pogrupowane, jednak do obsługi trzeba się przyzwyczaić. Wyświetlacz na górze deski jest duży, ale czytelny. Szkoda tylko, że aby go przyciemnić trzeba też ściemnić inne wskaźniki.

Bagażnik ma pojemność 490 l, a po złożeniu oparć tylnej kanapy 1516 l. Focus jest pod tym względem gorszy od wielu rywali. Przegrywa m.in. z Hondą Civic Tourer (624/1668 l), Volkswagenem Golfem (605/1620 l), Škodą Octavią (610/1740 l), Toyotą Auris (530/1658 l) czy Kią cee'd (528/1642). Kufer ma za to regularne kształty.

Fotele są stosunkowo twarde, ale mają dobre trzymanie boczne. Nie ma problemów z ustawieniem właściwej pozycji.

W skład wyposażenia testowej wersji wchodził Driver Assistant Plus, pakiet, na który składają się systemy monitorowania martwego pola, zapobiegający kolizjom przy niskich prędkościach, wspomagający utrzymywanie pasa ruchu, monitorowania koncentracji kierowcy i rozpoznawania znaków drogowych. Nasze auto miało ponadto nawigację satelitarną, system multimedialny Ford SYNC, a także czujniki parkowania i układ SAPP (automatycznego parkowania).

Pod maską Focusa pracował benzynowy silnik 1,6 EcoBoost. Turbodoładowany motor rozwija moc 5700 obr./min. Za to maksymalny moment obrotowy 240 Nm jest dostępny już przy 240 Nm. Ponadto wciskając gaz do oporu uzyskuje się na 15 sekund dodatkowo 30 Nm (funkcja overboost).

Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,8 s. Auto jest naprawdę elastyczne, a do lewarka skrzyni biegów nie trzeba często sięgać. Spalanie jest umiarkowane. W trasie Focus spala ok. 6 l/100 km. W mieście rośnie o 2-2,5 l.

Dużym atutem Forda jest zawieszenie, które wybiera większość nierówności. Pojazd prowadzi się neutralnie, nie przechyla się na zakrętach. Układ kierowniczy wspomagany elektrycznie działa precyzyjnie.

Ford Focus 1,6 EcoBoost Titanium w nadwoziu kombi kosztuje 82 900 zł. Testowy model został wyceniony na 101 000 zł.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe