Mercedes-Benz Klasy A 2014-04-24

Mercedes-Benz Klasy A

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Nowa Klasa A to samochód atrakcyjny stylistycznie, który może przyciągnąć do salonów Mercedesa nową klientelę.

Poprzednie generacje Mercedesa Klasy A wyglądały jak małe vany. Nowe wcielenie tego modelu to całkiem inny samochód.

Pojazd stał się kompaktem segmentu premium, rywalizującym o klientów z BMW Serii 1 i Audi A3. Klasa A jest teraz dłuższa, szersza i niższa.

Nasz egzemplarz wyglądał tym bardziej interesująco, że był wyposażony w pakiet AMG. Zderzaki z dużymi wlotami powietrza, nakładki na progi i duże felgi sprawiają, że Klasa A nabiera sportowego sznytu.

Podobnie jest we wnętrzu. Samochód został wyposażony w kubełkowe fotele. Kabina została wykończona czarną skórą, z którą kontrastują czerwone przeszycia. Duży fragment deski rozdzielczej został zrobiony z włókna węglowego. Wiele detali jest naprawdę metalowych, a nie wykonanych z plastiku mającego tylko udawać metal.

Obsługa jest stosunkowo prosta. Na szczycie deski znajduje się ekran. Nie jest on chowany i nie da się go obsługiwać dotykowo. Trzeba posługiwać się joystickiem. Menu systemu nie jest skomplikowane. Mercedes zachował ciekawą grafikę sterowania radiem. Wygląda tak, jak w starym, lampowym urządzeniu.

Wyżsi pasażerowie, którzy usiądą z tyłu mogą narzekać na brak miejsca nad głowami. Z kolei kierowca nie będzie zadowolony z widoczności przez tylną szybę. Z tego względu kamera cofania z gadżetu przeistacza się w rzecz bardzo potrzebną do wykonywania podstawowych manewrów. Bagażnik Mercedesa-Benza Klasy A ma pojemność 341 l.

Chociaż testowany egzemplarz wyglądał sportowo, to pod maską nie miał mocarnego silnika. Wersja A200 CDI jest wyposażona w dieslowski motor o pojemności 1,8 l.

Jednostka rozwija moc 136 KM. Nie jest to wynik imponujący, ale w tym przypadku ważniejszy jest maksymalny moment obrotowy, który wynosi 300 Nm. Jest on dostępny już przy 1600 obr./min, dzięki czemu najmniejszy z Mercedesów jest elastyczny. W dodatku spalanie jest umiarkowane. W cyklu mieszanym można zejść poniżej 6 l/100 km.

Jest to też zasługa sześciobiegowej skrzyni biegów, pozwalającej na poruszanie się na najwyższym przełożeniu od ok. 100 km/h. Kabina jest dobrze wyciszona, a klekot silnika znika po rozgrzaniu.

Ceny Mercedesa A200 CDI ruszają od  106 800 zł. Nasz egzemplarz kosztował dużo więcej, bo 170 000 zł.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe