Peugeot 2008 1,6 e-HDi 2014-05-08

Peugeot 2008

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Peugeot 2008 to samochód, który może zastąpić kombi segmentu B.

Poprzednicy Peugeota 208, czyli 206 i 207, były dostępne w wersjach kombi zwanych SW. Nowy model nie doczeka się takiej odmiany.

W związku z tym, że na takie samochody nie było oszałamiającego popytu, a na topie w Europie są miejskie crossovery, w gamie Peugeota rolę kombi segmentu B przejął 2008.

Trzeba przyznać, że to całkiem dobra zmiana. Popatrzmy chociażby na bagażnik. Peugeot 2008 ma kufer o pojemności 350 l, a po rozłożeniu siedzeń jego wielkość rośnie do 782 l (do linii okien) lub do 1194 l (do wysokości dachu). O 3 mm krótszy od modelu 2008 Peugeot 207 SW miał kufer mieszczący od 337 do 751 l.

Przewagą crossovera nad standardowymi autami klasy B jest jego wysokość. Dzięki temu, że pojazd jest wyższy o 96 mm niż 208 w środku jest sporo miejsca nad głowami. Z tyłu jest też więcej przestrzeni na nogi.

Przez to, że 2008 przejął od 208 wnętrze cierpi na tę samą przypadłość. Kierownica jest mała, a zegary wysoko osadzone. Takie rozwiązanie sprawia, że kierowcy trudno znaleźć taką pozycję, w której wieniec nie zasłania części instrumentów.

Wiele materiałów jest dość twardych, ale wyglądają naprawdę dobrze i mają ciekawą fakturę oraz kolorystykę. Elementy są dobrze spasowane. Liczba przycisków została ograniczona do minimum, a funkcjami można sterować korzystając z dużego ekranu dotykowego umieszczonego na szczycie deski rozdzielczej.

Do napędu testowej wersji służył wysokoprężny silnik 1,6 e-HDi o mocy 92 KM i maksymalnym momencie obrotowym 230 Nm. Jest on dostępny już przy 1750 obr./min, przez co wyprzedzanie nie jest kłopotliwe. Szkoda tylko, że słabsza wersja motoru 1,6 e-HDi jest dostępna wyłącznie z 5-biegową skrzynią manualną. Mocniejszą 115-konną można wyposażyć w przekładnię 6-biegową.

Gdyby była ona dostępna w naszej wersji spalanie mogłoby być jeszcze niższe, chociaż i tak jest naprawdę dobre. W mieście spalanie wynosi ok. 5 l/100 km, a w trasie może spaść do niecałych 4 l/100 km.

Peugeot 2008 ma napęd na przód. Nie ma odmiany 4x4. Trudno to uznać za wadę, bo crossover i tak jest samochodem miejskim. Żeby ułatwić poruszanie się po nawierzchniach pokrytych piaskiem, błotem czy śniegiem samochód dostał specjalny system Grip Control.

Ceny Peugeota 2008 ruszają od 55 300 zł. Najtańszy model z 1,6 e-HDi o mocy 92 KM kosztuje 74 100 zł. Najbogatsza, testowana przez nas odmiana Allure z tym motorem to już wydatek 80 600 zł.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe