Citroen C1 2014-05-15

Citroen C1

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Citroen niedługo wprowadzi do sprzedaży nową generację C1. Obecnie sprzedawany model to wciąż ciekawe auto miejskie.

Citroen C1 zadebiutował w 2005 roku. Samochód ten to jeden z trzech modeli bliźniaczych wytwarzanych wspólnie przez koncern PSA i Toyotę. Pozostałe dwa to Peugeot 107 i Toyota Aygo.

Citroen C1 przeszedł dwa lifting, z czego ostatni w 2012 roku. Auto wyróżnia się m.in. sporych rozmiarów reflektorami i dużym wlotem w zderzaku. Testowana wersja miała pięcioro drzwi. Tylne trudno na pierwszy rzut oka dostrzec, ponieważ nie są oddzielone od tylnych lamp słupkiem. Inną charakterystyczną cechą jest klapa bagażnika, do której jeszcze wrócimy.

Wnętrze jest dość spartańskie, ale stylistycznie fantazyjne. Mamy tu sporo nieosłoniętych niczym blach i twardego plastiku. Citroen nadrabia jednak żywą kolorystyką. Obrotomierz został przyczepiony do okrągłej obudowy zegara prędkościomierza. Przycisków nie ma zbyt wiele, ale są duże. Do obsługi klimatyzacji służą dźwigienki. Brakuje nieco zamykanego schowka. Zamiast niego jest półka.

Przednie fotele mają zintegrowane zagłówki. Zapewniają całkiem niezłe trzymanie boczne. Z tyłu miejsca nie ma zbyt wiele, ale czego spodziewać się po samochodzie, który ma 3435 mm długości? Duże powierzchnie szyb sprawiają, że wnętrze sprawia wrażenie większego. Dzięki nim kierowca ma dobrą widoczność.

Bagażnik ma pojemność zaledwie 139 l. Można ją powiększyć do 751 l po złożeniu oparć tylnej kanapy. C1 nie ma tradycyjnej klapy kufra. Zamiast niej mamy szybę, która łatwo się brudzi. Brakuje uchwytów do jej zamykania. Próg załadunkowy jest wysoki.

Do napędu testowego egzemplarza służył trzycylindrowy silnik o pojemności 1,0 l i mocy 68 KM. Całkiem sprawnie radzi sobie z ważącym tylko 800 kg Citroenem. Trzeba się jednak liczyć z częstymi redukcjami. O wyprzedzaniu trzeba myśleć ze sporym wyprzedzeniem.

Jednostka ma niezła kulturę pracy, jak na trzy cylindry, ale powyżej 100 km/h w kabinie robi się głośno. Spalanie jest za to umiarkowane. W trasie wynosi średnio 4,5 l/100 km, zaś w mieście może dojść do 6 l/100 km.

Auto ma dość twarde zawieszenie. Z tego względu i z racji krótkiego nadwozia niezbyt dobrze radzi sobie z poprzecznymi nierównościami. Samochód jest też podatny na boczne podmuchy wiatru.

Cena testowanej wersji wynosiła 39 100 zł.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe