Seat Leon 2003-02-12
POLECAMY
Seat Leon - ceny samochodów, wyposażenie
Seat Leon - galeria zdjęć


Seat usiłuje się wcisnąć w rynkową niszę między Alfą Romeo 147, a Volkswagenem Golfem. I do tego jest tańszy od obu tych aut.

Seat Leon to właściwie Toledo ze skróconym tyłem i klapą typową dla hatchbacków. Od strony technicznej auto w zasadzie odpowiada Audi A3, Golfowi IV i Skodzie Octavii. Aby jednak się czymś wyróżniać, Seat zdecydował się na nieco bardziej dynamiczny design. Choć pod tym względem wciąż mu daleko do Alfy Romeo, to Leon wydaje się ciekawszy stylistycznie od Golfa. Nadwozie sprawia wrażenie optycznie zdecydowanie lżejszego i może nawet ładniejszego.

Wnętrze Leona jest typowe dla tej klasy aut. Ilość miejsca zarówno z przodu, jak i z tyłu jest zadowalająca - także w okolicach głów. Deska rozdzielcza wydaje się niemal identyczna jak w A3, Golfie i Octavii, ale w Seacie wyróżnia się czerwone podświetlenie wskaźników i sportowa kierownica. Pochwalić należy dobór materiałów i staranne wykończenie elementów kabiny. Fotele mają dość twarde obicie, ale są dobrze wyprofilowane i nie męczą podczas dłuższych podróży. Dla bardziej dynamicznych kierowców w ofercie Seata jest limitowana wersja Spirit z kubełkowymi sportowymi fotelami.

Jeśli zaś chodzi o bagażnik, to jest on jedną ze słabszych stron Leona. Mieści on tylko 340 litrów, a w odmianie z napędem 4x4 zaledwie 270 litrów. Mimo możliwości składania i dzielenia tylnej kanapy, po jej złożeniu otrzymujemy przestrzeń do dachu równą 1121 litrom. To stanowczo zbyt mało.

Więcej przychylnych ocen Leon zbiera za swoje osiągi i własności jezdne. W Polsce oferowana jest kompletna gama silników. Podstawową jednostką jest 1.4 16V o mocy 75 KM. Ten silnik oferowany jest jedynie w najtańszej odmianie Stella. Jej wyposażenie obejmuje już czołowe i boczne poduszki powietrzne, ABS, centralny zamek, regulowana kolumnę kierownicy i elektrycznie podnoszone szyby z przodu. Bogatsze odmiany Signo dostępne są z silnikami 1.6 16V o mocy 105 KM i 1.8i 20V o mocy 125 KM. W ofercie jest jeszcze odmiana Sport dostępna z jednostką 1.8 20V z turbosprężarką o mocy 180 KM. W jeszcze bardziej sportowej odmianie Cupra moc tego silnika podniesiono do 210 KM. Poza tym do Leona Seat proponuje trzy silniki 1.9 TDI o mocach 90, 110 i 150 KM.

Zawieszenie Seata Leona, choć wyraźnie twarde i wydaje się mało komfortowe, to na równych nawierzchniach pozwala na sporo przyjemności z dynamicznej jazdy. Niestety, układ TCS dostępny jest tylko w wersjach z silnikiem 1.8 20V, a ESP oferowany jest wyłącznie w odmianach Sport.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe