Mercedes-Benz E400 Coupe 2014-06-05

Mercedes-Benz E400

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Mercedes-Benz Klasy E w nadwoziu coupe to alternatywa dla samolotu, idealny samochód na długie trasy.

Przez lata Klasa E kojarzył się z taksówkami, ewentualnie starszymi panami w garniturach. Ostatnimi czasy się to zmienia, w czym duża zasługa stylistyki.
Obecna generacja modelu w momencie wchodzenia na rynek dalej miała podwójne reflektory, ale już nie okrągłe, a prostokątne. Po liftingu i one zniknęły, ustępując jednolitym lampom.

Wersja coupe przykuwa wzrok przechodniów. Trudno się dziwić. Samochód o długości ponad 4,7 m jest majestatyczny. Do tego nasz egzemplarz był wyposażony w pakiet AMG. Otrzymał m.in. zderzak przedni z dużymi wlotami powietrza oraz 18-calowe felgi. Charakter pojazdu podkreśla brak środkowego słupka i drzwi pozbawione ramek.
Środek jest nienagannie wykończony skórą i metalami. Duże powierzchnie szyb sprawiają, że w środku jest jasno.

Obsługa za to może nastręczyć trudności. Na konsoli środkowej jest zatrzęsienie przycisków. Całe szczęście, że funkcjami E Coupe można sterować przy pomocy joysticka.

Przednie fotele są obszerne, wygodne i mają duży zakres regulacji. Do tego dochodzi funkcja masażu. Z tyłu miejsca praktycznie brak. Jeśli pasażerowie przedniego rzędu odsuną fotele do tyłu, tylna kanapa zmienia się w półkę na dodatkowy bagaż, ponieważ nie ma przestrzeni na nogi.

Mercedes-Benz E400 Coupé ma pod maską benzynowy silnik V6 o pojemności 3,0 l. Generuje on maksymalnie 333 KM mocy i 480 Nm momentu obrotowego, dostępnego już 1400 obr./min. Sprint do 100 km/h trwa 5,2 s, a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Mercedes nie jest autem stworzonym do jazdy po torze. Wprawdzie ESP można uśpić, ale nie wyłączyć całkowicie. Kiedy system jest włączony, to reaguje szybko i niemal niezauważalnie.

Auto znakomicie sprawdza się w długich trasach. Coupe o gabarytach limuzyny płynie po drodze, co jest zasługą zawieszenia o regulowanej sile tłumienia amortyzatorów. Kabina jest świetnie wyciszona. Silnik bardziej mruczy niż ryczy, jego dźwięk jest wytłumiony, aby nie zakłócać komfortu.

Motor współpracuje z 7-biegową skrzynią automatyczną. Zmienia ona przełożenia płynnie. W podstawowym trybie pracy stara się jak najdłużej utrzymać wysokie przełożenie, ale po mocnym wciśnięciu gazu szybko redukuje biegi. W trybie sportowym działa inaczej. Reaguje szybko już na delikatnie wciśnięcie pedału przyspieszania.

Ceny Mercedesa Klasy E Coupe ruszają od 183 500 zł. Wersję z testowanym motorem można kupić za 277 900 zł. Testowy egzemplarz został zaś wyceniony na 400 000 zł.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe