Hyundai Elantra 2014-07-03

Hyundai Elantra

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Hyundai niedawno poddał niewielkiemu liftingowi model Elantra. Kompaktowy sedan cechuje się ciekawą stylistyką i bogatym wyposażeniem.

Zmiany modernizacyjne nie są wielkie. Auto dostało nieco inne reflektory i zderzaki. Trudno się dziwić marce Hyundai, że nie chciała zbytnio zmienia wyglądu samochodu. Elantra ma interesujący design.

Jego wadą jest to, że może nie przypaść do gustu bardziej konserwatywnym klientom. Na karoserii nie brakuje przetłoczeń. Auto ma muskularne błotniki. Przez to, że są tak, a nie inaczej narysowane, 16-calowe felgi sprawiają wrażenie mniejszych niż w rzeczywistości. Mniejsze obręcze to jednak większy komfort.

Wnętrze jest ciemne i dominują w nim plastiki, jednak trudno przyczepić się do spasowania elementów. Deska rozdzielcza jest przejrzysta. Przyciski są duże i rozsądnie rozplanowane. Do Elantry można po prostu wsiąść i jechać. Nie trzeba przyzwyczajać się obsługi i wertować instrukcji.

Miejsce w kabinie jest sporo. Z tyłu wygodnie może podróżować dwójka pasażerów. Środkowe miejsce trzeba raczej traktować jako awaryjne z powodu wyprofilowania kanapy oraz przedniego podłokietnika dość daleko sięgającego do tyłu.

Bagażnik jest naprawdę duży, jak na kompakt. Jego pojemność to 485 l. Jest jednak kilka problemów. Otwór załadunkowy nie jest duży, a do środka wchodzą zawiasy. Ponadto trzeba uważać, aby przy pakowaniu nie zahaczać o linki biegnące od uchwytów umożliwiających składanie tylnej kanapy z kufra.

Testowany egzemplarz to wersja Style, w której wyposażeniu znalazła się m.in. klimatyzacja dwustrefowa. Auto ma też kamerę cofania, podgrzewane fotele w obu rzędach, radio z obsługą mp3 czy tempomat.

Pod maską pracował benzynowy silnik 1,6 generujący 132 KM i 158 Nm. Hyundai nie ma imponujących osiągów (przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ok. 11 s, prędkość maksymalna 200 km/h), ale jak na samochód do codziennej jazdy są wystarczające. Średnie spalanie wynosi ok. 6,5 l/100 km. Układ kierowniczy jest nieco "gumowy". Konstruktorzy postawili na komfortowe, a nie sztywne zawieszenie. Elantra to pojazd do spokojnego przemieszczania się, a nie szaleństwa na zakrętach.

Ceny Hyundaia Elantra z silnikiem 1,6 ruszają od 64 100 zł. Testowy egzemplarz był niemal o 20 000 zł droższy.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe