Toyota Corolla 1,6 2014-07-10

Toyota Corolla

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Toyota Corolla to sedan w starym stylu, który dobrze spisze się jako samochód rodzinny.

W modzie są samochody kompaktowe o zadziorniejszym wyglądzie. Auta segmentu C od kilku lat mają coraz twardsze zawieszenia i są wyposażane w jednostki turbodoładowane.

Nie wszystkim takie rozwiązania przypadają do gustu. Część klientów chce kupić po prostu zwyczajny, klasyczny, solidny pojazd, do obsługi którego nie trzeba się zawczasu zapoznawać z grubą instrukcją obsługi. Taka właśnie jest Toyota Corolla.
Dawniej tym mianem była określana cała rodzina pojazdów. W 2006 roku nastąpił podział. Corolla w nadwoziu hatchback została zastąpiona przez model Auris. Corolla jest za to od niemal dekady dostępna tylko jako sedan.

Nowe wcielenie kompaktowej Toyoty z wystającym kufrem ma klasyczną linię nadwozia. Nie ma tu dużej liczby przetłoczeń. Wzrok przyciąga jedynie przód nawiązujący do Avensis, z dużą, chromowaną atrapą chłodnicy i zachodzącymi na boki reflektorami.
W środku jest podobnie. Deska rozdzielcza jest prosta, jakby przeniesiona z lat 90. Oznaką nowoczesności jest ekran do obsługi systemu multimedialnego. Przyciski i pokrętła są duże. Niestety, wykończenie pozostawia trochę do życzenia. Materiały są twarde i nie zawsze dobrze spasowane.

Na plus trzeba za to zaliczyć fotele o dużym zakresie regulacji. Łatwo znaleźć dla siebie dobrą pozycję, a dłuższe trasy nie są uciążliwe. Dzięki temu, że rozstaw osi w stosunku do poprzednika został wydłużony, z tyłu mogą wygodnie podróżować dwie dorosłe osoby. Bagażnik ma pojemność 452 l, jest więc duży, ale jego ergonomiczność nieco ograniczają wchodzące do środka zawiasy.

Do napędu samochodu służy benzynowy, wolnossący silnik o pojemności 1,6 l. Motor rozwija 132 KM, a jego maksymalny moment obrotowy to 160 Nm. Jest to minimum dla tego auta. Corolla nie jest pojazdem, który można poszaleć, ale z wyprzedzaniem nie będzie większego problemu. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10 s, a prędkość maksymalna to 200 km/h. Średnie spalanie wynosi ok. 8 l/100 km. Jednostka jest dobrze wyciszona. Zawieszenie docenią osoby ceniące komfort. Układ kierowniczy pracuje lekko.

Ceny Toyoty Corolli z silnikiem 1,6 startują od 69 400 zł. Testowany egzemplarz był droższy o niemal 20 000 zł.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe