Ford Ka 2014-07-17

Ford Ka

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Ford Ka to obecnie najtańszy samochód na polskim rynku.

Ford zaprezentował już nowe wcielenie Ka. Auto ma pięciodrzwiowe nadwozie. Wiadomo, że będzie sprzedawane w Ameryce Południowej. Nie wiadomo, czy trafi kiedykolwiek do Europy. Producent nie jest zadowolony z wyników sprzedaży obecnego modelu i możliwe, że wkrótce z niknie on z oferty.

Czy to dlatego Ford zdecydował się na obniżkę cen? Jest to możliwe. Faktem jest, że jeszcze w styczniu firma sprzedała w Polsce zaledwie 12 egzemplarzy swojego miejskiego pojazdu. Po wprowadzeniu nowego cennika popyt wzrósł do ok. 200 miesięcznie.

Najtańsza wersja kosztuje 25 650 zł. Za doposażenie pod postacią klimatyzacji i systemu audio CD/MP3 trzeba dopłacić 4900 zł. Testowana odmiana Trend+ została wyceniona na 34 950 zł i ma m.in. elektrycznie sterowane szyby i lusterka, ESP, boczne poduszki powietrzne.

Ford Ka to Fiat 500 "w przebraniu". Oba samochody bazują na Pandzie II i są produkowane w Tychach.

Z zewnątrz nie widać podobieństw do Fiata. Ka ma stylistykę utrzymaną w duchu Kinetic Design. Bryła jest zaokrąglona, ale nie brakuje ostrych linii i przetłoczeń.

We wnętrzu już nie dało się ukryć tego, że Ford opiera się na Fiacie. Konsole Ka i 500 są bardzo podobne. Nie jest to wadą, ponieważ całość wygląda nieźle, ale są pewne problemy z ergonomią. Np. guziki do kontroli elektrycznie regulowanych szyb umieszczone zostały nie na drzwiach, a po obu stronach lewarka zmiany biegów.

Typowo fiatowskie jest wysokie umieszczenie foteli. Jest to uciążliwe dla wysokich pasażerów, którym może brakować przestrzeni nad głowami. Kierownica ma bardzo mały zakres regulacji. Z tyłu miejsca na szerokość wystarczy dla dwóch dorosłych osób, ale na nogi już niespecjalnie.

Trudno się jednak dziwić. Ka to typowy miejski maluch, mający 3620 mm długości. Bagażnik o pojemności 210 l spokojnie pozwoli przewieźć zakupy.

Silnik o pojemności 1,2 l i mocy 69 KM nie pozwala na wiele. Trzeba często sięgać do lewarka skrzyni biegów, który umieszczony jest wysoko. Przekładnia za to pracuje precyzyjnie. "Piłowanie" motoru niespecjalnie przekłada się na poprawę osiągów, a jednostka zaczyna pracować głośno. Spalanie w mieście może sięgnąć 8 l/100 km. Przy spokojnej jeździe w trasie da się zejść do ok. 5,5 l/100 km.

Zawieszenie zostało skonfigurowane przez Forda. Czuć, że lepiej Ka lepiej wybiera nierówności niż Fiat, a na zakrętach prowadzi się pewnie, mimo przechyłów nadwozia.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe