Hyundai ix35 2014-08-21

Hyundai ix35

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Hyundai ix35 jest tańszy od konkurentów z Japonii czy Niemiec. W pewnych aspektach przekłada się to jednak na jakość.

Hyundai zaprezentował model ix35 pod koniec 2009 r. na targach we Frankfurcie i i wprowadził do sprzedaży w wkrótce później. Samochód został zaprojektowany w centrum koreańskiej marki w niemieckim Russelsheim. SUV jest produkowany w Czechach.

Hyundai ix35 niedawno przeszedł lifting. Samochód otrzymał m.in. nowy zderzak przedni. Przestylizowano grill. W opcji pojawiły się reflektory biksenonowe.
Mimo tego, że Hyundai ma już kilka lat to wciąż prezentuje się interesująco. Auto cieszy się sporą popularnością w naszym kraju. W ubiegłym roku sprzedano 4887 egzemplarzy ix35.

Duża w tym zasługa przystępnych cen, jak na segment pojazdów sportowo-rekreacyjnych. Podstawowego Hyundaia ix35 można kupić za 71 900 zł. My do dyspozycji mięliśmy topową wersję Premium wyposażoną  w 2-litrowego diesla CRDi o mocy 184 KM oraz napęd na cztery koła. Przy obecnych upustach kosztuje ona 128 900 zł. Konkurenci są drożsi o 10 000-20 000 zł.

Wnętrze ma ciekawą stylistykę, ale materiały wykończeniowe pozostawiają trochę do życzenia. W kabinie dominują twarde plastiki. Skóra, którą pokryto siedzenia nie jest najwyższej jakości. Z obsługą nie ma za to większego problemu. Przyciski są rozmieszczone logicznie. Ekran na konsoli środkowej jest za to wyjątkowo mały, jak na współczesne czasy. Nieco drażniące dla oczu może być niebieskie podświetlenie.

Z przodu miejsca jest sporo. Z tyłu wygodnie może podróżować dwoje dorosłych pasażerów o średnim wzroście. Bagażnik teoretycznie ma pojemność 591 l, ale z powodu wysoko umieszczonej podłogi bagażnika, pod którą znajduje się koło zapasowe do dyspozycji jest de facto 465 l licząc do linii okien. Oparcia tylnej kanapy nie składają się na płasko.

Plusem jest dobre wyposażenie. Oba rzędy są podgrzewane. Niemal wszystkim steruje się elektrycznie, w tym zasłoną szklanego dachu. Klimatyzacja jest dwustrefowa. System audio jest za to dość słaby.

Silnik pozwala na komfortowe wyprzedzanie, co jest zasługą nie tylko mocy, ale też maksymalnego momentu obrotowego 383 Nm. Osiągi tłumi nieco automatyczna skrzynia biegów. Spalanie mogłoby być niższe. Średnie zużycie wynosi ok. 8-9 l/100 km. W trybie Eco, który nie wpływa bardzo na osiągi, spalanie jest niższe o ok. 1 l/100 km.

Zawieszenie nastawione jest raczej na komfortową jazdę. Nie znaczy to, że Hyundai jest tak miękki, żeby trzeba było się obawiać pokonywania zakrętów. Dobrze trzyma się drogi, ale ma problemy z pokonywaniem poprzecznych nierówności. Auto nie jest przeznaczone do jazdy w trudniejszym terenie niż leśna droga, a to z powodu małego prześwitu (170 mm).

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe