Renault Clio Grandtour GT 2014-08-28

Renault Clio Grandtour GT

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Ceny Renault Clio w wersji kombi ruszają od 44 450 zł. Testowany egzemplarz był jednak o 25 000 zł droższy. Dlaczego?

Renault Clio Grandtour to ciekawe, małe kombi. Samochód ma nowoczesną, dynamiczną sylwetkę.

Z powodzeniem może pełnić rolę auta rodzinnego. Bagażnik ma pojemność od 443 do 1380 l i podwójną podłogę, a próg załadunkowy jest położony nisko. Clio mogą podróżować cztery dorosłe osoby.

Nasz egzemplarz nie był jednak standardowy. Do dyspozycji otrzymaliśmy Renault Clio Grandtour w wersji GT. Odmiana ta to coś pośredniego pomiędzy zwykłymi wariantami a sportową wersją R.S.

Samochód wyróżnia się niebieskim lakierem, bardziej zadziornymi zderzakami, detalami nadwozia w kolorze srebrnym i spojlerem dachowym. Został wyposażony w 17-calowe felgi z lekkich stopów oraz układ wydechowy z dwiema końcówkami.

Do środka wstawione zostały fotele o dobrym trzymaniu bocznym z wyszytymi na zagłówkach literami "GT". Wyposażenie jest w zasadzie kompletne. Dopłaty wymagają czujniki parkowania z kamerą cofania, dach panoramiczny oraz R.S. Monitor.

Zatrzymajmy się przy nim na chwilę. Dzięki systemowi kosztującemu 1000 zł na ekranie zamontowanym na konsoli środkowej możemy monitorować bardzo wiele funkcji auta, od kąta skrętu kół i położenia pedału gazu po temperaturę oleju i moc jaką w danej chwili dysponujemy. Możemy do niego wgrać także mapy torów wyścigowych.

Renault Clio Grandtour GT ma też R-Sound Effect. Układ ten za pośrednictwem syntezatora dźwięku może symulować odgłosy różnych pojazdów, w tym Nissana GT-R. Dźwięk słychać wprawdzie tylko w kabinie, ale pomysł ten rekompensuje brak huku produkowanego przez jednostkę napędową.

Trudno się zresztą spodziewać, aby mały silnik o pojemności 1,2 l brzmiał tak, jak motor V6. Turbodoładowany silnik rozwija moc 120 KM, a jego maksymalny moment obrotowy to 190 Nm. Clio może się rozpędzić do 200 km/h, a sprint do setki trwa 9,4 s.

Silnik współpracuje z dwusprzęgłową przekładnią EDC o sześciu przełożeniach. Biegi mogą się zmieniać automatycznie. Można też korzystać z trybu ręcznego i przełączać biegi łopatkami przy kierownicy lub lewarkiem. Czasami skrzynia jest zbyt ospała, co drażni np. podczas redukcji w trybie manualnym. Średnie spalanie pojazdu to ok. 6-7 l/100 km.

Zawieszenie w stosunku do standardowego Clio zostało utwardzone. Renault pewnie trzyma się drogi. Prowadzi się neutralnie, a układ kierowniczy jest precyzyjny.

Żródło: moto24.tv

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe