Seat Alhambra 2014-09-11

Seat Alhambra

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Seat Alhambra należy do nieco zapomnianego segmentu dużych vanów. Modele typu MPV przegrywają rywalizację o status aut rodzinnych z SUV-ami. Czy słusznie?

Seat Alhambra ma bliźniaka pod postacią Volkswagena Sharana. Samochody różnią się od siebie nieznacznie. Nieco inne są zderzaki czy grill.

Alhambra ma prostą stylistykę, która nie rzuca się w oczy. Cóż, dla sporej liczby nabywców może to być zaletą. Nie każdy chce jeździć samochodem o fikuśnych kształtach, jakie oferuje chociażby Citroen.

We wnętrzu szybko odnajdzie się każdy, kto miał do czynienia z którymkolwiek modelem Volkswagen Group z ostatnich lat. Obsługa jest prosta, przyciski i pokrętła duże i rozsądnie rozplanowane. Całkiem sporo tu plastiku, ale dobrej jakości. Spasowanie jest dobre, nic nie skrzypi nawet podczas jazdy po nierównościach.

W pojeździe typu van najważniejsze są możliwości przewozowe. Bagażnik ma pojemność od 267 do 2430 l. Czemu ta pierwsza wartość jest tak mała? Tyle przestrzeni na bagaże będziemy mieli do dyspozycji, jeśli zdecydujemy się skorzystać z dwóch dodatkowych foteli ukrytych w podłodze kufra.

W trzecim rzędzie siedzeń wygodnie będzie co najwyżej małym dzieciom, ale możliwość przewozu siedmiu osób to spory plus. Fotele drugiego rzędu są regulowane. Szkoda tylko, że są tak wysoko osadzone, przez co wyżsi pasażerowie mogą narzekać na brak miejsca nad głowami.

Do napędu testowego egzemplarza służył 2-litrowy diesel TDI rozwijający 140 KM i 320 Nm. Wysoki moment obrotowy sprawia, że nie ma większych problemów z wyprzedzaniem. Alhambra nie jest przy tym zbyt łapczywa na paliwo, biorąc pod uwagę masę przekraczającą 1800 kg. Średnie spalanie wyniosło 7 l/100 km.

Dodatkowym atutem jest napęd na cztery koła 4Drive. Jest to nic innego, jak dobrze znany z Volkswagenów 4Motion wykorzystujący sprzęgło Haldex. Teoretycznie napęd na obie osie w takim samochodzie nie jest konieczny. Z pewnością przyda się jednak, gdy postanowimy z rodziną wybrać się np. zimą w góry. Weźmy pod uwagę również to, że spora liczba SUV-ów nie ma w standardowym wyposażeniu napędu 4x4.

Testowy egzemplarz został wyceniony na niecałe 135 000 zł.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe