Toyota Yaris 2014-09-18

Toyota Yaris

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Toyota wydała na modernizację modelu Yaris kilkadziesiąt milionów euro. Dzięki temu, chociaż samochód ma już trzy lata, auto wciąż należy do czołówki segmentu B.

Odnowiona Toyota Yaris upodobniła się pod względem wyglądu przedniej części nadwozia do Aygo. Charakterystyczny motyw litery "X" jest wprawdzie mniej zaznaczony niż w mniejszym modelu, ale przeprojektowany przód wygląda teraz znacznie dynamiczniej.

Zmienione zostały także reflektory. Zostały wyposażone w światła do jazdy dziennej LED, ale nie w wariancie bazowym. Do bogatszych wersji można zamówić reflektory projektorowe. Nieco inne są też tylne lampy, w których zastosowano diody.

We wnętrzu mamy m.in. nowe wskaźniki, kratki nawiewów i Toyota Touch II, system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym. Materiały zostały poprawione, a Yaris może mieć dwukolorowe wnętrze nawiązujące jedną z barw do nadwozia.

Miejsca w obu rzędach jest sporo, porównywalnie do kompaktów sprzed kilku lat. Jest to zasługa rozstawu osi wynoszącego 2510 mm. Bagażnik ma pojemność 286 l. Jest to standardowy wynik, jak na klasę B. Tylne oparcie jest dzielone asymetrycznie.

Toyota przeprowadziła szereg modyfikacji niewidocznych na pierwszy z zewnątrz. Sztywność skrętna nadwozia wzrosła o 20 proc. Przeprojektowane zostało zawieszenie. Tylka belka skrętna jest nowa, podobnie jak przednie amortyzatory, sprężyny i drążek stabilizatora.

Efekt jest taki, że Yaris prowadzi się niczym samochód o rozmiar większy. Samochód prowadzi się pewnie, a podsterowność, jeśli już wystąpi, jest łatwa do opanowania.
Podstawowy silnik to benzynowy silnik o pojemności 1,0 l rozwijający 69 KM i 95 Nm. Faktycznie, jest on podstawowy. Żeby osiągnąć 100 km/h potrzeba ponad 15 s.

Lepiej zdecydować się na jednostkę o pojemności 1,3 l Dual VVT-i generującą 99 KM i 125 Nm. Nie czyni ona z Toyoty rakiety, ale przynajmniej kierowca nie musi przeżywać takiego stresu w momencie wyprzedzania, jak w przypadku mniejszego motoru. W dodatku silnik współpracuje z 6-biegową skrzynią biegów. Duża liczba przełożeń pozwala na bardziej komfortowe podróżowanie po trasach szybkiego ruchu. Jednostka 1,3 w dodatku jest stosunkowo oszczędna, zadowalając się 6-6,6 l benzyny na 100 km.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe