Ford Focus po liftingu 2014-10-02

Ford

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Ford Focus to najlepiej sprzedający się samochód świata. Modernizacja ma podtrzymać popularność kompaktowego modelu.

Często lifting ogranicza się do drobnych korekt stylistycznych i poprawienia materiałów wykończeniowych. W przypadku Forda Focusa III zmiany są jednak bardziej znaczące.
Auto ma nowy przód. Tak samo, jak inne modele Forda, Focus dostał bardzo duży grill. Reflektory są smuklejsze, a zderzak elegantszy dzięki mniejszej liczbie wlotów powietrza.

Na szczególną uwagę zasługuje wnętrze. Ford zareagował na utyskiwania mediów i klientów dot. skomplikowanej obsługi. Konsola środkowa została znacząco uproszczona. Przycisków i pokręteł jest mniej i są rozsądnie pogrupowane. U góry znalazł się 8-calowy ekran dotykowy, pod nim sterowanie systemem audio, a jeszcze niżej panel klimatyzacji. Szkoda, że wciąż lewarek skrzyni biegów jest w takim miejscu, że trzeba cofać rękę żeby za niego chwycić. Podobny problem jest w Mondeo. Ponadto nawigacja działa ospale i nie zawsze poprawnie wskazuje kierunek jazdy.

Przeprojektowany został też tunel środkowy, który ma teraz szyny zabezpieczające butelki czy kubki przed przemieszczaniem. Fotele są obszerne i wygodne, a wyciszenie kabiny godne poprawy. Bagażnik w hatchbacku nie imponuje, pojemność 363/1262 l to standardowy wynik jak na klasę C.

Ford Focus zawsze słynął z wzorowego układu jezdnego. Został on jeszcze poprawiony. Czuć wprawdzie, że układ wspomagania kierownicy jest elektryczny, ale siła wspomagania jest bardziej równomierna niż wcześniej. Zamontowane zostały nowe amortyzatory i elementy metalowo-gumowe.

Konstruktorom Forda udała się trudna sztuka. Focus płynnie wybiera nawet poprzeczne nierówności. Jest komfortowy, a przy tym świetnie spisuje się w zakrętach. Wyposażenie zostało uzupełnione o system ETS. Działa on zanim konieczna będzie interwencja ESP, koryguje drobne błędy kierowcy zanim dojdzie do utraty przyczepności.

Testowy egzemplarz miał pod maską nowy silnik 1,5 EcoBoost rozwijający 182 KM. Wydaje się, że to duża moc, ale podczas jazdy jej nie czuć. Motor ma dużą kulturę pracy, ale brakuje mu "kopa", na co wskazuje chociażby wynik przyspieszenia od 0 do 100 km/h wynoszący 8,6 s. Ma się wrażenie, że w aucie pracuje silnik słabszy o 30-40 KM. Spalanie jest za to przyzwoite i wynosi średnio 6-6,5 l/100 km.

Ceny Forda Focusa ruszają od 57 990 zł. Już w standardzie można liczyć na komplet poduszek powietrznych, klimatyzację i system audio z wejściem USB. Za model ze 182-konną jednostką trzeba zapłacić przynajmniej 77 640 zł.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe