Audi A4 2004-09-17
POLECAMY
Audi A4 - ceny samochodów, wyposażenie
Audi A4 - galeria zdjęć


Najmniejsza limuzyna Audi pozwoliła tej marce na odnotowanie bardzo dynamicznego wzrostu sprzedaży. Przez wielu auto to jest uważane za wzór samochodu dla menedżera.

W nowym roku modelowym 2003 Audi A4 zostało poddane jedynie kilku modyfikacjom technicznym. Z zewnątrz auto to zupełnie nie różni się od wcześniejszej wersji. Na polskim rynku największym zainteresowaniem cieszy się nadwozie sedan łączące w sobie jak chyba żaden inny samochód w tak harmonijny sposób konserwatywną elegancję i dynamiczny styl. Nic dziwnego, bowiem Audi należy do marek z grupy premium. A więc także po A4 należy się spodziewać ponadprzeciętnych cech.

I rzeczywiście, jeśli chodzi o jakość wykonania, to na każdym kroku zauważyć można detale wyróżniające A4 na plus. Od widocznych na pierwszy rzut oka wąskich szczelin między blachami karoserii i nienagannemu ich dopasowaniu ciekawych rzeczy można się dopatrzyć też pod karoserią. Przykładem może być np. bardzo staranne łączenie przewodów tak elektrycznych, jak gumowych i stalowych i ich całkowitej izolacji lub osłonięciu łączeń. Także w kabinie jakość wykończenia jest co najmniej wyraźna. Nie bez powodu jeden z prezesów GM na jednym z posiedzeń polecił przynieść i pokazać jako wzór dla projektantów przedni panel z deską rozdzielczą Audi A4. Tak dopracowane rozwiązania dowodzą, że Audi nie oszczędza za wszelką cenę. Niestety zapewne dlatego A4 jest stosunkowo drogie, ale z pewnością takie podejście odbija się na ogólnej trwałości auta.

Już po zajęciu miejsca za kierownicą uwagę zwraca przyjemny odgłos towarzyszący zamykaniu drzwi. Wzrok zatrzymuje się na wskaźnikach deski rozdzielczej. Nie są one niby niczym nadzwyczajnym, ale klasyczna forma i estetyka podkreślona chromowanymi pierścieniami może bardzo przypaść do gustu. W ciemności zastrzeżenia budzi tylko agresywnie czerwone podświetlenie wskaźników. Z przodu i z boku na wnętrzach drzwi umieszczono aluminiowe listwy, a poza tym całe wnętrze ma czarną tonację. Przednie fotele można nazwać sportowymi - są dość głębokie, ale nie twarde i dobrze trzymają boki ciała.

Kolejne pozytywne wrażenie budzi umieszczenie dźwigni skrzyni biegów. Podobnie jak w BMW serii 3 stoi ona pionowo dokładnie pod prawą ręką. "Lewarek" ma krótki skok, a zapięcie biegów jest łatwo wyczuwalne - nic nie haczy i nie czuć drgań. Trochę krytyki należy się za nienajlepszą widoczność do tyłu. Podniesiona linia nadwozia i niewielkie tylne okno trochę utrudniają cofanie i parkowanie tyłem. Na liście opcji znajduje się jednak układ czujników pomocnych w takich sytuacjach.

Nie zaskakuje także bagażnik. Ma on pojemność 445 litrów i typową dla sedanów wadę w postaci wąskiego otworu ładunkowego. Bardziej uniwersalna jest odmiana kombi o nazwie Avant, choć sama objętość bagażnika do linii okien jest w nim o kilka litrów mniejsza (442 l). W sedanie bagażnik ma 101 cm szerokości, 110 cm długości i 48 cm wysokości. Za dopłatą A4 może mieć asymetrycznie składane oparcie tylnej kanapy, co po złożeniu pozwala na przewiezienie przedmiotów o długości do 1,85 metra.

Niewielkim zmianom poddano gamę silników. Podstawową jednostką pozostał silnik 1,6 o mocy 102 KM, a moc najpopularniejszej jednostki benzynowej 1,8 turbo podniesiono ze 150 do 163 KM. Poza tym dostępny jest nowy silnik 2-litrowy o mocy 130 KM oraz znane wcześniej jednostki 2,4 o mocy 170 KM i 3-litrowy V6 o mocy 220 KM. Spośród silników wysokoprężnych dostępne są jednostki o pojemności 1,9 litra i mocach 100 lub 130 KM, a także silnik o pojemności 2,5 litra i mocach 163 lub 180 KM.

Nowy benzynowy 1,8 turbo zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w czasie 8,6 sekundy, przy czym czerwone pole na obrotomierzu zaczyna się od 6400 obr./min. Ciekawe, że nawet przy gwałtownych przyspieszeniach nie czuć żadnych drgań na kierownicy. Ale najprzyjemniejszą cechą tego silnika jest to, że można się sprawnie poruszać nawet przy niskich obrotach. Dzięki turbodoładowaniu silnik zaczyna równomiernie rozwijać moc już od około 1800 obr./min. Średnie spalanie wynosi 8,2 litra na 100 km, a maksymalna prędkość 228 km/h.

Za niewielką dopłatą wynoszącą 260 euro można wyposażyć A4 w sportowe zawieszenie, które sprawia sporo frajdy na krętych drogach. Ale zwykłe zawieszenie A4 sprawia że auto mało wychyla się na boki, wydaje się wystarczająco twarde i jest trochę lepiej dostosowane do warunków na polskich drogach.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe