Toyota Aygo 2014-10-16

Toyota Aygo

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Nowa Toyota Aygo to jedno z najciekawszych aut segmentu A.

Pierwsza generacja Aygo weszła na rynek w 2005 r. Chociaż samochód jest już leciwy, to jeszcze w ubiegłym roku cieszył się niezłą popularnością ze sprzedażą na rynku europejskim na poziomie prawie 64 000 sztuk.

Aygo dwukrotnie przechodziła modernizację, ale w tym roku przyszedł już czas na zaprezentowanie następczyni. Tak samo, jak w przypadku odchodzącej generacji, nowy model jest efektem kooperacji pomiędzy koncernem PSA i Toyotą.

Toyota Aygo II na tle nowego Citroena C1 oraz Peugeota 108 wyróżnia się najbardziej sportową stylistyką. W oczy rzuca się zwłaszcza motyw litery "X" na przedzie. Styliści nie ukrywają, że czerpali inspiracje z mangi i anime, czyli dzieł japońskiej popkultury.

Zaletą Aygo jest możliwość dostosowania jej wyglądu do indywidualnych upodobań. Nawet po kilku latach będzie istniała możliwość wymiany paneli zewnętrznych i wewnętrznych na inny kolor. W dodatku nie wszystkie muszą mieć taką samą barwę.

Wnętrze dalej jest wykończone dość tanimi materiałami (lecz lepszymi niż dotychczas) i miejscami blachy nie są niczym osłonięte, ale zróżnicowana kolorystyka i niezły design sprawiają, że środek wygląda ciekawie. Poprawiono szereg elementów. Schowek przed pasażerem w końcu jest zamykany, sterowanie klimatyzacją jest wygodniejsze, a kierowca ma możliwość sterowania prawą szybą ze swojego miejsca. Dalej jednak widać oszczędności. Tylne szyby są tylko uchylane, brakuje uchwytów w podsufitce, ale nie są to duże uciążliwości.

Zmieniony kąt pochylenia kierownicy sprawia, że łatwiej zająć wygodną pozycję. Fotele nieźle sprawdzają się nawet w długich trasach, pomimo zbyt krótkich siedzisk. Nowa Aygo jest niewiele większa w porównaniu do poprzedniczki, ale pasażerowie mają więcej miejsca. Kabina jest dłuższa o 9 mm, ilość przestrzeni na wysokości ramion wzrosła o 20 mm, a nad głowami o 7 mm. Małą Toyotą może podróżować czwórka dorosłych pasażerów. Bagażnik ma pojemność 168 l. Na zakupy wystarczy.

Plusem jest niezłe wyposażenie. Bazowa wersja, wyceniona na 33 900 zł, ma komplet poduszek powietrznych, ESP, asystenta ruszania pod górę, światła do jazdy dziennej. Odmiana z klimatyzacją czy systemem audio jest droższa o 4000 zł. Dopłata za nadwozie pięciodrzwiowe jest niezbyt duża i wynosi 1000 zł. Aygo można wyposażyć w system multimedialny z kamerą cofania i MirrorLink, technologią pozwalającą wyświetlać obraz ze smartfona.

Do napędu samochodu służy 3-cylindrowy silnik benzynowy VVT-i o pojemności 1,0 l. Niewielka jednostka rozwija moc 69 KM. Rozpędzenie auta do 100 km/h trwa ponad 14 s, ale za to spalanie jest niskie. Nietrudno osiągnąć wynik na poziomie 5-5,5 l/100 km. Aygo prowadzi się pewnie. Nowa konstrukcja sprężyn i amortyzatorów sprawia, że Toyota połyka nawet poprzeczne nierówności, co dla krótkich aut zazwyczaj stanowi problem.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe