Nissan Qashqai 2014-10-23

Nissan Qashqai

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Druga generacja modelu Nissan Qashqai to samochód dojrzały, mający szansę powtórzyć sukces poprzednika.

Nissan w latach 2006-2007 wycofał z europejskiej oferty swoje dwa najważniejsze modele: Almerę i Primerę. Przegrywały one walkę o klientów z rywalami europejskimi. Chociaż były solidne, nie wzbudzały emocji. Były zwykłymi samochodami kupowanymi wyłącznie z rozsądku.

Nissan postawił na coś nowego. Motorem pociągowym miał się stać Qashqai, ni to kompakt, ni terenówka. Japońskiej marce nie wróżono powodzenia, ale okazało się, że crossover okazał się przebojem, przetarł szlak dla mniejszego Nissana Juke i zapoczątkował nową modę.
Qashqai przez cały okres sprzedaży cieszył się dużą popularnością. W latach zaczął z poziomu ok. 90 000 egzemplarzy. W latach 2010-2013 popyt na auto w każdym roku przekraczał w Europie 200 000 sztuk.

Druga generacja crossovera prezentuje się jeszcze ciekawiej. Samochód przykuwa wzrok. Ciekawym rozwiązaniem jest wizualne podzielenie karoserii na górną, lakierowaną część oraz dolną, która jest obudowana tworzywem sztucznym. Dzięki temu auto ma bardziej bojowy, terenowy wygląd, chociaż jest pojazdem przeznaczonym przede wszystkim do jazdy po asfalcie. W najbogatszej, testowanej wersji Tekna reflektory są wykonane w technologii LED.

Nowy Qashqai jest o dłuższy, szerszy, ale niższy od poprzednika. Nissanem mogą podróżować bez problemu cztery dorosłe osoby. Bagażnik ma pojemność 439 l.  Materiały wykończeniowe uległy znacznej poprawie. Można się przyczepić do deski rozdzielczej za panel z czarnego tworzywa, na którym zostają odciski palców.

Pojazd może być wyposażony w szereg systemów podnoszących bezpieczeństwo, w tym antykolizyjny, informujący o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, poruszających się obiektach, monitorujący zmęczenie kierowcy. Do tego dochodzi system kamer symulujący widok z lotu ptaka, dający obraz dookoła całego auta. Pomocne są czujniki i asystent parkowania, ponieważ widoczność do tyłu nie jest najlepsza. Niestety, niektóre z udogodnień występuje tylko w topowej odmianie.

W testowanym egzemplarzu pod maską pracował najmocniejszy w ofercie diesel 1,6 dCi. Rozwija on moc 130 KM, a jego maksymalny moment obrotowy to 320 Nm. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,9 s, a jego maksymalna prędkość to 190 km/h. O ile w trasie spalanie może wynosić ok. 5 l/100 km, o tyle w mieście nietrudno przekroczyć 7 czy nawet 8 l/100 km.

Sprawdzane auto miało napęd na obie osie. Większość sprzedawanych modeli ma napęd przedni. Napęd 4x4 wymaga dopłaty wynoszącej 8000 zł, ale przyda się zimą czy podczas wypadu za miasto do lasu.

Nissan Qashqai sprawnie wybiera nierówności. Podsterowność pojawia się późno. Nadwozie nie przechyla się. Układ kierowniczy przekazuje za to zbyt mało informacji kierowcy.

Ceny Nissana Qashqai ruszają od 72 000 zł przy obecnych rabatach. Testowany egzemplarz kosztował ponad 120 000 zł.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe