Lexus NX 2014-10-30

Lexus NX

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Lexus to jeden z pionierów, jeśli chodzi o luksusowe pojazdy SUV. Już od 1998 r. sprzedaje model RX, obecnie trzeciej generacji. Brakowało mu jednak w gamie samochodu o wielkości zbliżonej do Audi Q5 czy BMW X3. Teraz lukę ma wypełnić NX.

Polski oddział Lexusa przy modelu NX zastosował ten sam trik, co przy sedanie IS. Zanim SUV jeszcze trafił do salonów był oferowany w przedsprzedaży po promocyjnych cenach, niższych niż standardowo o 17 100 zł. Do końca września podstawowa wersja NX 300h z napędem przednim kosztowała 154 400 zł, a z napędem na obie osie 160 700 zł.

Polski dystrybutor opracował ponadto Pakiet Business dobierając do niego wyposażenie najchętniej wybierane przez klientów, w tym podgrzewane fotele przednie, tempomat, kamera cofania, nawigacja GPS, lampy przeciwmgielne LED czy alarm. Sprytna strategia zaowocowała liczbą zamówień przekraczającą 600 Lexusów NX.

Mieliśmy okazję jeździć Lexusem NX 300h w wersji AWD, czyli wersją hybrydową napędzaną przez benzynowy silnik o pojemności 2,5 l pracujący w cyklu Atkinsona i dwoma motorami elektrycznymi. Układ generuje 197 KM.

To teoretycznie całkiem spora moc, ale podczas jazdy tego nie czuć. SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,2 s, a prędkość maksymalna jest ograniczona do 180 km/h. Niby wyprzedzanie nie sprawia problemów, ale Lexus nie daje poczucia, że mamy zapas mocy.

Wrażenie to pogłębia fakt, że auto przy mocniejszym wciśnięciu gazu głośno wyje. Wszystko dlatego, że jest wyposażone w bezstopniową przekładnię. Trudno się przyzwyczaić do braku zmiany biegów w górę wraz ze wzrostem prędkości.

Przekładnia Lexusa ma jednak tę zaletę, że przy stałych prędkościach utrzymuje bardzo niskie obroty. Wtedy w pojeździe jest cicho. Plusem jest niskie spalanie. Nietrudno osiągnąć średni wynik na poziomie 6,5 l/100 km. Do prędkości 50 km/h można poruszać się w trybie elektrycznym.

SUV dobrze radzi sobie z nierównościami, też poprzecznymi. W zakrętach prowadzi się neutralnie i nie przechyla się. Układ kierowniczy przekazuje jednak zbyt mało informacji.

Lexus NX 300h nie przewyższa niemieckich rywali pod względem napędu, a przynajmniej wrażeń z jazdy. Nie znaczy to jednak, że znacznie od nich odbiega. Ma ponadto wyraźną przewagę na innym polu.

W porównaniu np. do Audi Q5 Lexus NX ma znacznie ciekawszą stylistykę. Z przodu dominuje grill w kształcie klepsydry. Karoseria ma wiele ostrych krawędzi. Auto ciekawie wygląda również w środku. Kokpit otula kierowcę. Z tyłu jest naprawdę dużo miejsca. Materiały wykończeniowe są wysokiej jakości. Detale mogą zostać wykonane z ciemnego drewna Shimamoku, wypolerowanego na wysoki połysk w taki osób, aby przypominać fortepiany marki Yamaha. Bagażnik mieści 555 l.

Do tego dochodzi szereg ciekawych rozwiązań technologicznych. Multimediami steruje się touchpadem. Na wyposażeniu jest bezprzewodowa ładowarka do telefonów, a auto może służyć za mobilny hot-spot Wi-Fi. Kierowca może korzystać z panoramicznego systemu wizyjnego, które dzięki kilku kamerom symuluje widok z lotu ptaka, pokazując dokładnie co znajduje się dookoła auta.  

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe