Dacia Dokker 2014-11-06

Dacia Dokker

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Dacia Dokker to samochód, który może służyć tak za auto dostawcze, jak i rodzinne.

Dacia Dokker ma sylwetkę typowego auta użytkowego, czyli jest dość pudełkowata. Ładnie za to wygląda pas przedni samochodu, z zachodzącymi na boki reflektorami i dużym grillem.

Dokker ma być przede wszystkim praktyczny. Do tyłu wsiada się przed odsuwane drzwi. Zamiast klapy bagażnika Dacia montuje otwierane na boki, asymetryczne skrzydła drzwiowe. Żeby otworzyć krótsze drzwi trzeba sięgnąć do uchwytu ukrytego po ich wewnętrznej stronie. Klamka jest niewygodna w obsłudze.

Bagażnik jest za to ogromny. Standardowo ma pojemność 800 l. Po złożeniu tylnej kanapy rośnie do 3000 l. Dacią można przewieźć europaletę.

Duża powierzchnia transportowa sprawia jednak, że na tylnej kanapie jest dość ciasno. Pasażerowie będą dotykać kolanami oparć przednich foteli, jeśli z przodu usiądą osoby o wzroście 180 i więcej cm.

Wnętrze jest wykończone tanimi materiałami. Tapicerka jest dość cienka, a plastiki twarde. Obsługa jest za to prosta. Pokrętła są duże. Sterowanie systemem multimedialnym nie nastręcza problemów. Do dyspozycji jest szereg schowków i półka nad głowami.

Chociaż zakres regulacji jest stosunkowo mały (kierownica w jednej płaszczyźnie) to łatwo znaleźć dobrą pozycję do jazdy. Inna sprawa, że fotele nie są specjalnie wygodne, brak im podparcia bocznego i w okolicach krzyża.

Testowa Dacia Dokker miała pod maską 90-konny silnik wysokoprężny 1,5 dCi. Jak na samochód tej klasy to motor wystarczający. Pozwala rozpędzić się do autostradowych prędkości, chociaż przy większych szybkościach zaczyna doskwierać brak odpowiednich wygłuszeń. Skrzynia biegów z długimi przełożeniami przyczynia się do tego, że jednostka pali mało. W trasie można zejść do poziomu 4,5 l/100 km. W mieście spalanie jest o ok. 2 l większe.

Dacia Dokker ma komfortowe, miękkie zawieszenie. Bardzo dobrze wybiera nierówności. Układowi kierowniczemu brakuje precyzji, a nadwozie ma tendencję do przechylania się w zakrętach, ale mówimy tu o samochodzie osobowo-użytkowym, a nie np. typowym kompakcie.

Testowy egzemplarz kosztował ponad 60 000 zł, a to dlatego, że była to droższa wersja Laureate, wyposażona m.in. w ESP, czujniki parkowania i nawigację. Ceny odmiany z silnikiem 1,5 dCi ruszają od 54 200 zł, zaś modelu od 36 900 zł.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe