Audi S1 Sportback 2014-11-20

Audi S1 Sportback

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

 

Audi S1 to samochód trochę szalony, nie tylko ze względu na osiągi, ale też cenę.

A1 to najmniejszy model w gamie Audi. Samochód ma niecałe 4 m długości. Jeśli w takim pojeździe montuje się silnik o mocy ponad 200 KM można się spodziewać sporych emocji. Prędkość i przyspieszenia w niewielkim aucie odczuwa się zupełnie inaczej niż w porównywalnej pod względem parametrów limuzynie.

Tak jest w przypadku Audi S1, usportowionej odmianie modelu A1. Testowaliśmy wersję Sportback, czyli 5-drzwiową.

W stosunku do standardowego wariantu, Audi S1 różni się pod względem wyglądu. Samochód ma przedni zderzak z dużymi wlotami powietrza. W tylnym zderzaku mamy dyfuzor i aż cztery końcówki układu wydechowego.

W środku nie ma natłoku sportowych akcentów. Zmienione zostały zegary. Na pedałach pojawiły się metalowe nakładki. Kierownica z grubym wieńcem i jest u dołu spłaszczona. Za dopłatą można zamówić kubełkowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami.

Materiały są dobrej jakości. Do obsługi systemu multimedialnego trzeba się trochę przyzwyczaić. Umieszczony wysoko ekran jest czytelny. Można go schować, ale trzeba do tego użyć dłoni, a nie przycisku.

Z przodu miejsca jest sporo, ale z tyłu dobrze będą czuć się najwyżej dzieci. Bagażnik ma mniejszą pojemność w stosunku do A1 – 210 l. Wszystko dlatego, że Audi S1 ma napęd quattro ze sprzęgłem wielopłytkowym.

Sprawia ono, że samochód prowadzi się znakomicie, chociaż czuć, że przód jest stosunkowo ciężki ze względu spory jak na tak małe auto silnik. Zalety napędu na obie osie można docenić zwłaszcza w trudnych warunkach. Audi S1 prowadzi się znakomicie. Zawieszenie dobrze wybiera nierówności, ale w trybie Dynamic jest strasznie twarde.

Silnik 2,0 TFSI rozwija moc 231 KM. Maksymalny moment obrotowy 370 Nm jest dostępny już od 1600 obr./min. Dzięki temu nawet na wysokim przełożeniu można jechać z niską prędkością. Pytanie tylko po co, skoro S1 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 s i może się rozpędzić do 250 km/h. Jednostka jest bardzo elastyczna, a ręczna skrzynia sześciobiegowa bardzo precyzyjna i krótko zestopniowana.

Wądą S1 jest oczywiście spalanie. Trudno zejść poniżej 8 l/100 km. Normą spalanie na poziomie 10-12 l/100 km.

Cena również nie zachwyca. Za podstawowe Audi S1 Sportback trzeba zapłacić 132 000 zł. Testowy egzemplarz został wyceniony na ponad 180 000 zł. Za tyle można dostać sporo większe Audi A6, które jest jednak stateczną limuzyną, a nie małym wariatem zapewniającym niezapomniane wrażenia z jazdy.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe