Fiat Stilo Multiwagon 2004 2004-09-17
POLECAMY
Fiat Stilo - ceny samochodów, wyposażenie
Fiat Stilo - galeria zdjęć


Fiat Stilo jest dla Fiata bardzo ważnym autem. Model ten pod względem jakości miał stanowić prawdziwy przełom. Jednak wprowadzając Stilo na rynek Fiat poszedł chyba o krok za daleko i obok wyższego standardu wykonania i wyposażenia ustawił nieco zbyt wysokie jak na swój prestiż ceny.

Po ponad roku od premiery oferowane w Polsce wersje Stilo zostały odchudzone, a cena uległa obniżeniu. Ale i to nie zapewniło Fiatowi miejsca lidera w segmencie kompaktów, gdzie największymi rywalami są słynące z niezawodności Toyota Corolla i Ford Focus. Jak więc ugryźć ten orzech?

Ratunkiem może być nowa wersja, która skusi klientów swymi walorami praktycznymi. "Silny design i bardzo duża przestrzeń w kabinie połączona z jedyną w tej klasie uniwersalnością"(PR Fiata) mają stanowić kontynuację wcześniejszych sukcesów Fiata w segmentach aut kombi (głównie Tempry SW i Marei Weekend). Rzeczywiście, Stilo Multi Wagon na pierwszy rzut oka przypomina wydłużonego z tyłu hatchbacka. Kończy się on masywną klapą ze zintegrowanym zderzakiem i poziomymi tylnymi światłami, a tylna szyba może być otwierana niezależnie za pomocą specjalnego przycisku.

Wewnątrz odmiana kombi Stilo oferuje, jak na segment kompaktów, bardzo dużo miejsca dla pasażerów i bagażu. Bazą do tego są spore wymiary zewnętrzne (długość 4,51 m, szerokość 1,75 m i wysokość 1,57 m). Objętość bagażnika wynosi 510 litrów i po złożeniu tylnej kanapy może być powiększona do 1480 litrów. Jeśli zaś chodzi o uniwersalność, to inżynierowie Fiata rzeczywiście przyłożyli się do pracy. Tylna, asymetrycznie dzielona kanapa nie tylko może być składana, ale w całości lub w częściach przesuwana wzdłuż prowadnic w podłodze. Do tego pochylenie tylnych oparć może być regulowane oddzielnie dla każdej części. Dla zadań specjalnych tj. przewiezienie zrolowanego dywanu lub wysokiego i wąskiego regału można złożyć do przodu na płasko oparcie przedniego fotela pasażera. Poza tym w takiej konfiguracji można z niego korzystać jak ze stolika.

Oprócz tego Stilo Multi Wagon jest kolejnym przykładem na to, że na naszym rynku Fiat postanowił tylko częściowo zrezygnować z kompromisów w kwestii bezpieczeństwa. W standardzie dostępne są jedynie dwie poduszki powietrzne, ale za to są aktywne zagłówki i trzypunktowe pasy bezpieczeństwa przy wszystkich miejscach siedzących. Do tego dochodzi ABS z systemem rozdziału siły hamowania na poszczególne koła EBD, a już za dopłatą układ zapobiegający uślizgowi kół przy przyspieszaniu ASR i asystent hamowania HBA oraz elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESP. W najbogatszej wersji jest w sumie aż 8 poduszek powietrznych.

Do elementów standardowego wyposażenia najtańszej wersji Actual należą m.in. elektryczne wspomaganie kierownicy, "komputer" pokładowy, regulacja kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach, elektryczne podnośniki szyb i ograniczające nagrzewanie się wnętrza szyby. Są także regulacja wysokości fotela kierowcy, elektrycznie ogrzewane lusterka i immobilizer. Z ciekawszych elementów podstawowego wyposażenia należy wymienić elektrycznie sterowany układ nawiewu powietrza z kratkami nadmuchu z tyłu, sterowane elektrycznie i podgrzewane lusterka zewnętrzne oraz relingi dachowe.

Stilo kombi jest oferowany w trzech wersjach wyposażenia: wspomnianej Actual i bogatszych Active i Dynamic. W ofercie są 4 silniki - 2 benzynowe i 2 diesle. Podstawowym jest benzynowy 1.6 16V o mocy 103 KM, a najmocniejszym 133-konny 1.8 16V. Do zwolenników niskich kosztów eksploatacji skierowany jest diesel 1.9 JTD o mocy 80 KM, a najbardziej interesująca jest mocniejsza 115-konna wersja wysokoprężna. Zapewnia ona Stilo Multi Wagon przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 10,3 sekundy i średnio zużywa poniżej 6 litrów oleju napędowego na 100 km.

Fiat Stilo Multi Wagon jest niewątpliwie samochodem o bardzo świeżym designie, nadającym się zarówno do pracy w firmie, jak i każdej rodzinnej podróży. Wsiadając do Fiata Stilo zauważalna jest znaczna poprawa wykończenia i wyższa jakość materiałów wykończeniowych. Największym jednak problemem jest obiegowy stereotyp Fiata, jako firmy produkującej mało trwałe, choć w miarę niezawodne i tanie auta. Po reakcji rynku na Stilo widać wyraźnie, że aby zmienić tę opinię potrzeba czasu i nie wystarczy jeden udany model. Nowa odmiana nadwoziowa na pewno jest krokiem we właściwym kierunku.
Żródło: (mamad) galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe