Renault Megane II 2003-03-21
POLECAMY
Renault Megane II - ceny samochodów, wyposażenie
Renault Megane II - galeria zdjęć


Renault postanowiło wyróżniać się w tłumie nie tylko pod względem stylistyki i jakości, ale także pod względem bezpieczeństwa. Megane II jest prymusem we wszystkich tych dziedzinach.

Nadwozie nowego Megane z pewnością jest kontrowersyjne. Widać wyraźnie, że Renault podąża konsekwentnie w wyznaczoną sobie samemu stronę. Odwaga - to słowo nasuwa się niemal intuicyjnie. Zresztą już nie po raz pierwszy Renault wykazuje skłonności do lansowania nietypowych rozwiązań. Avantime, Vel Satis i teraz Megane łączą dość podobny kształt "kaczego kupra" z wyraźnie zarysowanym tyłem i pionowo ustawioną tylną szybą. Nowe Megane z pewnością więc wyróżnia się na tle Golfa, Astry, Peugeota 307, Stilo i pozostałych konkurentów w klasie kompaktów.

Awangardowe wzornictwo nadwozia idzie w parze z raczej spokojnie zaprojektowanym wnętrzem. Dzięki jednak bardzo dobrej jakości materiałom i aluminiowym wstawkom także i kabina wydaje się na tle konkurencji bardzo świeża. Cieszą oko detale w rodzaju "lotniczego" uchwytu ręcznego hamulca, czy niby-aluminiowe obramowania zegarów. Takie elementy podkreślają sportowy charakter Megane II, jednak ich praktyczne znaczenie nie jest wielkie.

Za sprawą masywnej konstrukcji kabiny jest ona ciaśniejsza niż np. w Peugeocie 307, ale na brak miejsca nie można narzekać. Dzięki charakterystycznemu tyłowi pasażerowie na tylnej kanapie mają sporo miejsca w okolicach głów. Jak prawie u wszystkich kompaktów bagażnik Magane II jest stosunkowo mały i mieści 330 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń można tę przestrzeń powiększyć do 1190 litrów.

Megane II już od początku było projektowane jako auto bezpieczne. Potwierdziły to niezależne crash-testy przeprowadzone przez EuroNCAP, w których nowy kompakt Renault uzyskał maksymalną ocenę 5 gwiazdek. Jest to pierwsze auto w tej klasie z takim wynikiem. Do jego uzyskania przyczyniła się mocna konstrukcja kabiny, inteligentne strefy zgniotu i standardowo oferowane poduszki powietrzne z przodu i kurtynowe po bokach foteli przednich i tylnych. Wyposażenie obejmuje też pasy z dwoma napinaczami na przednich oraz bocznych miejscach z tyłu. Do tego dochodzą elektroniczne układy: ABS z elektroniczny korektorem siły hamowania EBV i systemem wspomagania nagłego hamowania; system kontroli toru jazdy ESP z funkcja zapobiegania poślizgowi ASR.

Na początek do napędu Megane przeznaczono silnik benzynowe o pojemnościach od 1.4 l do 2.0 l i mocach od 95 KM do 140 KM. Wśród diesli do wyboru są dwie jednostki - 1,5-litrowy dCi o mocy 82 KM i 1,9-litrowy dCi o mocy 120 KM. W marcu 2003 roku do gamy silników dołączyła najmniejsza jednostka 1.2 16V o mocy 75 KM.

Inżynierowie Renault oprócz kwestii bezpieczeństwa biernego wiele uwagi poświęcili własnościom jezdnym Megane II. W efekcie mimo stosunkowo prostej konstrukcji zawieszenia opartego na kolumnach McPhersona auto prowadzi się bardzo stabilnie, a nieco twardsze niż u poprzednika zestrojenie pozwala na dobre wyczucie nawierzchni. Nieco gorzej jest z zachowaniem w zakrętach. Megane II jest wyraźnie podsterowne, ale na śliskiej nawierzchni może niespodziewanie zarzucić tyłem. Wtedy jednak do akcji wkracza elektronika i auto wraca na swój tor jazdy. Ogólnie więc zawieszenie nowego Renault zasługuje na bardzo dobrą ocenę.

Megane II jest dla Renault najważniejszym modelem w nadchodzących latach. Od rodziny tego auta w największej mierze zależą obroty firmy. Ogółem projekt Megane II jest inwestycją o wartości ponad miliarda euro. W 2006 roku, gdy już wszystkie wersje pojawią się na rynku, na samej platformie nowego Megane wraz z Nissanem Renault planuje wyprodukować aż 1,8 miliona samochodów. O ile rynek będzie w stanie wygenerować odpowiedni popyt.

Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe